Τατιάνα Καλογιάννη: Περί της εξέλιξης και του σχεδιασμού των έργων κυκλοφοριακών συνδέσεων της πόλης με τους οδικούς άξονες
Κύριε Δήμαρχε, αγαπητοί συνάδελφοι.
Πολλές φορές έχει απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο, το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη μας.
Ένα από τα έργα που βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης είναι ο μεγάλος δακτύλιος.
Αντιμετώπισε, όμως, σοβαρά προβλήματα και παρουσιάζει παρατεταμένη καθυστέρηση.
Η παράταξή μας έχει ασχοληθεί με το θέμα, με τοποθετήσεις και ερωτήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς όμως να λαμβάνει σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις.
Το πρόβλημα ξεκίνησε 3 και πλέον χρόνια πριν, όταν ο ανάδοχος διαπίστωσε ότι η τεχνική λύση για την έδραση του επιχώματος του δρόμου, πίσω από το Πανηπειρωτικό Στάδιο, που προτεινόταν από τη μελέτη, δεν ήταν η ενδεδειγμένη.
Από τότε μέχρι σήμερα, το θέμα ήρθε, ξανάρθε στα όργανα του Δήμου και με πολλά πίσω-μπρος, τελικά, λήφθηκαν οι σχετικές εγκρίσεις για τη νέα μελέτη, χωρίς όμως να διαπιστώνεται καμία πρόοδος.
Στα μέσα του περασμένου Απριλίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με όλους τους αρμόδιους (Περιφέρεια και Δήμο, υπηρεσιακούς και πολιτικά στελέχη), με στόχο –υποθέτω- την έγκριση της τροποποίησης της μελέτης του έργου, ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση της τροποποιημένης μελέτης-λύσης με χαλικοπασσάλους τμήματος του έργου, στο ύψους του Πανηπειρωτικού. Καμία ανακοίνωση δεν υπήρξε για το αποτέλεσμα της συνάντησης.
Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν περάσει τρεις ολόκληροι μήνες και το έργο παραμένει στάσιμο.
Κύριε Δήμαρχε, παρακαλούμε, ενημερώστε μας σχετικά για τα παρακάτω:
- Τί συμβαίνει και το έργο δεν προχωράει, δεδομένου ότι έχει εγκριθεί η μελέτη με τη λύση των χαλικοπασάλων;
- Έχετε λάβει την έγκριση για την επιπρόσθετη χρηματοδότηση του έργου από τη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. «ΗΠΕΙΡΟΣ»;
- Εάν ναι, γιατί δεν προχωράτε το έργο;
- Εάν όχι, τι ακριβώς συμβαίνει; Ποιος ευθύνεται για την καθυστέρηση αυτή, ενός έργου που αφορά τον Δήμο Ιωαννιτών και είναι ενταγμένο στο σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου μας;
- Και τελικά, ποιος θα πληρώσει την οικονομική ζημία από τις σταλίες των μηχανημάτων και προσωπικού από τις καθυστερήσεις αυτές, εάν ο ανάδοχος κάνει χρήση του σχετικού δικαιώματος που του δίνει ο νόμος και ζητήσει και διαφυγόντα κέρδη από τον Κύριο του έργου;
Υπενθυμίζουμε ότι, εκτός της προαναφερόμενης καθυστέρησης, θα υπάρξουν και περαιτέρω καθυστερήσεις λόγω των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, του ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, κλπ.
Όμως, η κοινωνία αναζητά απαντήσεις και για άλλα τρία οδικά έργα που, κατά καιρούς, έχουν τεθεί ως προτεραιότητα ή αναγκαία προς δρομολόγηση, αλλά δεν παρατηρείται κάποια κινητικότητα για την εξέλιξή τους τα πρόσφατα 14 χρόνια. Αυτά είναι:
- Η επέκταση της οδού Γεννηματά μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας στο Κουτσελιό.
- Η επέκταση της Νιάρχου με παράκαμψη της Πεδινής μέχρι τον κόμβο της Ιόνιας με την Εγνατία, στην Κοσμηρά.
- Η επέκταση της Κενάν Μεσαρέ μέχρι την παράκαμψη της πόλεως.
Ενημερώστε μας αν θα ασχοληθείτε με τα έργα αυτά, αλλιώς να μαζέψουμε το μυαλό μας και να τα διαγράψουμε ως προοπτική για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας.