Στάθης Σιούτης: Ελαττωματική η πολιτική της δημοτικής αρχής για την τουριστική προβολή του προορισμού ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Οι θέσεις της παράταξης για τις δράσεις τουριστικής προβολής του Δήμου Ιωαννιτών για το έτος 2021, από τον κύριο εισηγήτη Στάθη Σιούτη
Στην εισήγησή σας κ. Αντιδήμαρχε κάνετε λόγο, για μια ακόμα φορά, για ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα τουριστικών δράσεων χωρίς ωστόσο μέχρι τώρα να έχουμε δει κάτι ουσιώδες.
Επικαλείστε τη συνεργασία σας με τις υπερκείμενες πολιτικά αρχές (Περιφέρεια Ηπείρου, Υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ και Marketing Greece) ξεχνώντας, δυστυχώς, τους επαγγελματίες του τουρισμού, μια έννοια που μάλλον για εσάς είναι ξεχασμένη. Ως παράδειγμα αυτής της καλής σχέσης με τους προαναφερθέντες φορείς επικαλείστε μάλιστα την πρόσφατη δημοσίευση και παρουσίαση των Ιωαννίνων στο έγκριτο «Lonely Planet». Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Στη συγκεκριμένη δημοσίευση βλέπουμε πως η συντάκτης της καλωσορίζει τους επισκέπτες στα Ιωάννινα με μια γέφυρα από τα Ζαγοροχώρια! Μια άστοχη προσέγγιση που προκαλεί ερωτηματικά.
Ακόμα, αναφέρετε στην εισήγησή σας, ότι το δημοσίευμα χαρακτηρίζει τα Γιάννενα ως νούμερο ένα ανερχόμενο, μη νησιωτικό, ελληνικό προορισμό το οποίο δεν προκύπτει από το εν λόγω δημοσίευμα.
Αναφορικά με τις δράσεις της τουριστικής προβολής του Δήμου για το έτος 2021 συνοπτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:
· Έκδοση και παραγωγή εξειδικευμένων τουριστικών εντύπων, χαρτών, τουριστικών οδηγών, φυλλαδίων (Π/Υ: 10.000€): αυτός ο τρόπος προβολής είναι πλέον παρωχημένος, ειδικότερα δε λόγω του ότι ζούμε στην ψηφιακή εποχή και εν μέσω κορωνοϊού. Ακόμη προτρέπουμε τη δημοτική αρχή να μην προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση και μάλιστα σε επιχείρηση εκτός Ιωαννίνων, όπως έπραξε το 2020.
· Έξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών για την τουριστική προβολή της πόλης (Π/Υ: 5.000€): να αποφευχθεί η επιλογή συγκεκριμένων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, καθώς όλοι οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου βιώνουν πολύ δύσκολες καταστάσεις και το ένα ευρώ που πιθανόν να εισέπρατταν από τον δήμο, θα ήταν πολύ σημαντικό για την λειτουργία τους.
· Τουριστική προβολή του προορισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, (Π/Υ: 1.500€): καμία σοβαρή ανάρτηση δεν έχει γίνει και κανένα στρατηγικό σχέδιο δεν έχει καταθέσει η δημοτική αρχή.
· Δράσεις τουριστικής προβολής, προώθησης και παρουσίασης του προορισμού «Ιωάννινα», στο πλαίσιο της Διπλωματίας των πόλεων (Π/Υ: 20.000€): μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί ακόμη το σχέδιο για το 2021, δηλαδή για το ποιες χώρες στόχους πρόκειται να προσεγγίσετε.
· Διαφημιστική προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της πόλης των Ιωαννίνων σε Μέσα Επικοινωνίας (Π/Υ: 10.000€) καμία αναφορά δεν κάνετε σχετικά με το ποια μέσα επιλέξατε, με ποια κριτήρια και με ποια τουριστική στόχευση.
· Διοργάνωση συνεδρίων, συναντήσεων και διαλέξεων (Π/Υ: 5.000€): ο προγραμματισμός σας, εν μέσω κορωνοϊού και ψηφιακής εποχής, είναι σε λανθασμένη βάση. Όλα πια γίνονται διαδικτυακά!
Δυστυχώς, αυτό που συμπεραίνουμε 22 μήνες μετά την εκλογή σας και 16 μήνες μετά από την ανάληψη των καθηκόντων σας, είναι ότι δεν έχετε κανένα συγκεκριμένο πλάνο στρατηγικής προώθησης και ανάπτυξης του προορισμού ΙΩΑΝΝΙΝΑ, γεγονός το οποίο θα στοιχίσει σημαντικά στους επαγγελματίες του τουρισμού, αλλά και σε όλους τους κρίκους του τουρισμού που συνδέονται με αυτούς. Θα στοιχίσει, όμως, και στους ίδιους τους δημότες οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν την αναποτελεσματικότητα της διοίκησής σας.