gine melos youtube live

 

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 01.03.2021

 Θέμα 9: «Έγκριση Δράσεων τουριστικής προβολής Δήμου Ιωαννιτών για το έτος 2021».

 Κύριος εισηγητής: Στάθης Σιούτης

  210312 stathis sioythsΣτην εισήγησή σας κ. Αντιδήμαρχε κάνετε λόγο, για μια ακόμα φορά, για ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα τουριστικών δράσεων χωρίς ωστόσο μέχρι τώρα να έχουμε δει κάτι ουσιώδες.

 Επικαλείστε τη  συνεργασία σας με τις υπερκείμενες πολιτικά αρχές (Περιφέρεια Ηπείρου, Υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ και Marketing Greece) ξεχνώντας, δυστυχώς, τους επαγγελματίες του τουρισμού, μια έννοια που μάλλον για εσάς είναι ξεχασμένη. Ως παράδειγμα αυτής της καλής σχέσης με τους προαναφερθέντες φορείς επικαλείστε μάλιστα την  πρόσφατη δημοσίευση και παρουσίαση των Ιωαννίνων στο έγκριτο «Lonely Planet». Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Στη συγκεκριμένη δημοσίευση βλέπουμε πως η συντάκτης της καλωσορίζει τους επισκέπτες στα Ιωάννινα με μια γέφυρα από τα Ζαγοροχώρια! Μια άστοχη προσέγγιση που προκαλεί ερωτηματικά.

 Ακόμα, αναφέρετε στην εισήγησή σας, ότι το δημοσίευμα χαρακτηρίζει τα Γιάννενα ως νούμερο ένα ανερχόμενο, μη νησιωτικό, ελληνικό προορισμό το οποίο δεν προκύπτει από το εν λόγω δημοσίευμα.

 Αναφορικά με τις  δράσεις της τουριστικής προβολής  του Δήμου για το έτος 2021 συνοπτικά αναφέρουμε τα παρακάτω:

 ·      Έκδοση και παραγωγή εξειδικευμένων τουριστικών εντύπων, χαρτών, τουριστικών οδηγών, φυλλαδίων (Π/Υ: 10.000€): αυτός ο τρόπος προβολής  είναι πλέον παρωχημένος, ειδικότερα δε λόγω του ότι ζούμε στην ψηφιακή εποχή και εν μέσω κορωνοϊού. Ακόμη προτρέπουμε τη δημοτική αρχή να μην προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση και μάλιστα σε επιχείρηση εκτός Ιωαννίνων, όπως έπραξε το 2020.

  ·      Έξοδα φιλοξενίας φυσικών προσώπων και αντιπροσωπειών για την τουριστική προβολή της πόλης (Π/Υ: 5.000€): να αποφευχθεί η επιλογή συγκεκριμένων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, όπως γίνεται μέχρι σήμερα, καθώς όλοι οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου βιώνουν πολύ δύσκολες καταστάσεις και το ένα ευρώ που πιθανόν να εισέπρατταν από τον δήμο, θα ήταν πολύ σημαντικό για την λειτουργία τους.

  ·      Τουριστική προβολή του προορισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, (Π/Υ: 1.500€): καμία σοβαρή ανάρτηση δεν έχει γίνει και κανένα στρατηγικό σχέδιο δεν έχει καταθέσει η δημοτική αρχή.

  ·      Δράσεις τουριστικής προβολής, προώθησης και παρουσίασης του προορισμού «Ιωάννινα», στο πλαίσιο της Διπλωματίας των πόλεων (Π/Υ: 20.000€): μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί ακόμη το σχέδιο για το 2021, δηλαδή για το ποιες χώρες στόχους πρόκειται να προσεγγίσετε.

  ·      Διαφημιστική προώθηση και προβολή του τουριστικού προϊόντος της πόλης των Ιωαννίνων σε Μέσα Επικοινωνίας (Π/Υ: 10.000€) καμία αναφορά δεν κάνετε σχετικά με το  ποια μέσα επιλέξατε, με ποια κριτήρια και με ποια τουριστική στόχευση.

  ·      Διοργάνωση συνεδρίων, συναντήσεων και διαλέξεων (Π/Υ: 5.000€): ο προγραμματισμός σας, εν μέσω κορωνοϊού και ψηφιακής εποχής, είναι σε λανθασμένη βάση. Όλα πια γίνονται διαδικτυακά!

Δυστυχώς, αυτό που συμπεραίνουμε 22 μήνες μετά την εκλογή σας και 16 μήνες μετά από την ανάληψη των καθηκόντων σας, είναι ότι δεν έχετε κανένα συγκεκριμένο πλάνο στρατηγικής προώθησης και ανάπτυξης του προορισμού ΙΩΑΝΝΙΝΑ, γεγονός το οποίο θα στοιχίσει σημαντικά στους επαγγελματίες του τουρισμού, αλλά και σε όλους τους κρίκους του τουρισμού που συνδέονται με αυτούς. Θα στοιχίσει, όμως, και στους ίδιους τους δημότες οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν την αναποτελεσματικότητα της διοίκησής σας.

 Συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της 2ης 03.2021

 ΘΕΜΑ: «Καθορισμός του τέλους χρήσης κοινοχρήστων χώρων για έτος 2021».

  Οι απόψεις της παράταξής μας, όπως κατατέθηκαν από τον Βασίλη Κοσμά.

 

20.12.04 Vasilis kosmasΑ.   Η παράταξή μας, αφού μελέτησε την εισήγηση του τμήματος Εσόδων και Περιουσίας συμφωνεί, καταρχήν, με τις προτεινόμενες, από την υπηρεσία, μειώσεις των τελών χρήσης κοινοχρήστων χώρων, για το έτος 2021.

 Β.    Ειδικότερα για το τέλος κοινόχρηστων χώρων και πλατειών για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων και προκειμένου οι επιχειρήσεις να ελαφρυνθούν περαιτέρω, εκτός της μείωσης των συντελεστών κατά 50%, προτείνουμε να προστεθεί στην εισήγηση της υπηρεσίας το παρακάτω:

 «Παρόλο που η επιβολή του τέλους χρήσεως, σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ, γίνεται ανεξάρτητα από την διάρκεια χρήσης του κοινόχρηστου χώρου, επιβάλλεται -λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν εξαιτίας της πανδημίας- να υπάρξει χρέωση ανάλογα με το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι επιχειρήσεις θα λειτουργούν και δεν θα παραμένουν κλειστές λόγω πανδημίας.

 Δηλαδή, εάν μία επιχείρηση για το 2020 όφειλε να καταβάλει 1.000€ για όλο το έτος, το 2021, εάν λειτουργήσει για 8 μήνες τελικά να καταβάλει: (1.000€*50%)*8/12=333€.

 Η καταβολή του τέλους να γίνει:

 ·      το 50% με την υποβολή της σχετικής αίτησης από τις επιχειρήσεις για άδεια χρήσης κοινόχρηστου χώρου ή πλατείας και

 ·      η εξόφληση του υπολοίπου, ήτοι το υπόλοιπο 50%, στο τέλος του 2021».

 Επειδή, όποιο ανακουφιστικό μέτρο έλαβε η δημοτική αρχή το 2020, λόγω πανδημίας, είχε υποχρεωτικό χαρακτήρα λόγω του ότι εφάρμοζε τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και επειδή ο Δήμος επιχορηγήθηκε το 2020 για τις απώλειές εσόδων του από το Υπουργείο Εσωτερικών, καλούμε τη δημοτική αρχή να υιοθετήσει την πρότασή μας για το 2021 και καλούμε τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής να την ψηφίσει.

 Ψηφίζουμε θετικά την εισήγηση της υπηρεσίας προσθέτοντας το κείμενο που αναφέραμε παραπάνω και αφορά το τέλος κοινόχρηστων χώρων και πλατειών για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

H πρόταση της παράταξής μας έγινε αποδεκτή και υπερψηφίστηκε από όλα τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής.

 

Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 01.03.2021

«Ενημέρωση από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Τριαντάφυλλο Αλμπάνη, για την πορεία του Πανεπιστημίου».

Οι θέσεις της παράταξής μας

 

210301 Kalogianni dimotikoΕυχαριστούμε τις πρυτανικές αρχές και εσάς κύριε Πρύτανη για την ενημέρωση.

 Η ύπαρξη και λειτουργία του πανεπιστημίου είναι αναμφισβήτητα πολύτιμο στοιχείο ενεργητικού για την πόλη μας και κρίσιμος παράγοντας στην διαμόρφωση ιδιαίτερων και ανταγωνιστικών -υπέρ της πόλης- οικονομικών, πολιτιστικών και κοινωνικών  δεδομένων και συνθηκών.

 Με δεδομένα τα ανωτέρω μας ενδιαφέρει, κατά προτεραιότητα, η εύρυθμη λειτουργία του και η περαιτέρω ανάπτυξή του.

 Σχετικά με τον Νέο Νόμο.

 Ο νόμος για τα Α.Ε.Ι. έχει ψηφιστεί. Το δημοτικό συμβούλιο δεν υποκαθιστά το Κοινοβούλιο. Και εμείς, αυτονόητο είναι, δεν έχουμε πλήρη γνώση όλων των ειδικών παραμέτρων που σχετίζονται με τις μεταρρυθμίσεις που επιφέρονται. Κανείς όμως δεν μπορεί να αρνηθεί ότι είναι προς όφελος κάθε μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία που στοχεύει:

 ·      στη στοιχειώδη αξιολόγηση των προϋποθέσεων ένταξης στην ακαδημαϊκή κοινότητα,

 ·      στην καθοδήγηση των παιδιών μας να στοχεύουν στην επιστήμη που πραγματικά θέλουν να υπηρετήσουν και να εργαστούν, αλλά και

 ·      στην δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος φοίτησης, ελευθερίας έκφρασης, διδασκαλίας και έρευνας.

 Αλήθεια, ποιος πιστεύει σήμερα ότι ένας φοιτητής που έχει εισαχθεί σε κάποια Σχολή με 4.000 ή 5.000 ή και λιγότερα μόρια, μπορεί να ολοκληρώσει τις σπουδές κανονικά και να γίνει επιστήμονας χρήσιμος για την κοινωνία;

 Ποιο εκπαιδευτικό σύστημα άλλης χώρας έχει τόσο μεγάλο ποσοστό εισαγωγής στα πανεπιστήμια (πανεπιστημιακή εκπαίδευση) όπως στη χώρα μας;  Στο σημείο αυτό, βέβαια, πρέπει να τονιστεί ότι η πολιτεία οφείλει να τονώσει περαιτέρω το ενδιαφέρον της για την επαγγελματική εκπαίδευση και την ανάδειξή της ως κρίσιμο στοιχείο στην οικονομική εξέλιξη του τόπου.

 Περί ιδιωτικής εκπαιδεύσεως και επειδή αναφέρθηκε ο πρύτανης στο θέμα, η ιδιωτική εκπαίδευση προσφέρει συγκεκριμένες γνώσεις με συγκεκριμένο τρόπο. Κανείς δεν μπορεί να αποτρέψει να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια και ένα παιδί να επιλέξει το ιδιωτικό πανεπιστήμιο για την εκπαίδευσή του.

 Η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σύμφωνα με την επιστολή της, θεωρεί ότι ο νέος νόμος «θα έχει πιθανές επιπτώσεις στο Πανεπιστήμιο από τη μείωση των φοιτητών».

 Η αριθμητική μείωση των φοιτητών μπορεί ονομαστικά να επιφέρει κάποιες διαχειριστικές προσαρμογές, πλήν όμως λειτουργικά είναι δυνατόν να βελτιώσει την ποιότητα των εφαρμοζόμενων διαδικασιών του πανεπιστημίου. Τα αποτελέσματα, βέβαια, θα φανούν με την εφαρμογή του νόμου σε ένα εύλογο βάθος χρόνου.

 Σχετικά με τον στρατηγικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

 Το δημοτικό συμβούλιο δεν είχε ενημέρωση στο στάδιο σύνταξης του σχεδίου, δηλαδή εκ των προτέρων, που θα ήταν χρήσιμο στην περίπτωση που οι πρυτανικές αρχές θα έκριναν σκόπιμη τη συνεισφορά του δήμου στην κατάστρωσή του, καταθέτοντας συγκεκριμένες δράσεις και στοχεύσεις.

 Έτσι ή αλλιώς όμως ο δημόσιος διάλογος πάντα προσφέρει και δεν αφαιρεί.

 Άλλωστε κατά τη θητεία μου ως Αντιπεριφερειάρχης, επανειλημμένα και τακτικά και στο σωστό χρόνο, επεδίωξα και είχα την γόνιμη ανταπόκριση και συνεργασία από τους φορείς της πανεπιστημιακής κοινότητας (Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ), ώστε τόσο οι δράσεις στον τομέα της έξυπνης εξειδίκευσης στο ΕΣΠΑ 2014-2020, όσο και σε μεγάλο αριθμό προγραμμάτων διασυνοριακής συνεργασίας, η Περιφέρειά μας συγκροτημένα να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των χρηματοδοτικών μέσων.

 Η συνεργασία του Δήμου με το Πανεπιστήμιο πρέπει να είναι διαρκής και μεθοδικά οργανωμένη. Ανάγκες υπάρχουν και από τις δύο πλευρές. Υπό την αρχή της συμπληρωματικότητας μπορούν να επιτυγχάνονται στόχοι που εξελίσσουν συνολικά την κοινωνία μας.

 Παραδείγματα είναι: η εγκατάσταση της Αρχιτεκτονικής στην Παπαζόγλειο σχολή, η κινητικότητα του Πανεπιστημίου για την αξιοποίηση του κτιρίου στην οδό Δομπόλη, οι προτάσεις του καθηγητή Κου Τσίκαρη για την αξιοποίηση του κτιρίου του ΠΕΔΥ και των εγκαταστάσεων της Γαλακτοκομικής Σχολής στον Κατσικά, η δημιουργία της Τεχνόπολης, η περαιτέρω ανάπτυξη του Τεχνολογικού Πάρκου, η ενδυνάμωση της λειτουργίας και του ρόλου του ΔΙΚΕΠΠΕ.

 Εξ άλλου, η συνεργασία του Δήμου με εξειδικευμένες σχολές του Πανεπιστημίου, θα μπορούσε να προσδώσει, σε πολλές πρωτοβουλίες μας οικονομικού και τεχνικού αντικειμένου.

 Παραδείγματα: η εκπόνηση οικονομικών μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας από το Οικονομικό τμήμα του Πανεπιστημίου, η παραγωγή χρηστικών εργαλείων για την ενδυνάμωση της «έξυπνης πόλης» από το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, η παραγωγή νέων προτύπων για χρήση νέων τεχνολογιών στις καλλιέργειες (π.χ. γεωργία ακριβείας, χρήση βελτιωμένων σπόρων, δημιουργία νέων ποικιλιών, κλπ) και η κατάρτιση των αγροτών από τη σχολή Γεωπονίας, η αξιολόγηση των θεμάτων εκείνων που αφορούν τη φυσιογνωμία της πόλης από τη σχολή Καλών Τεχνών, κλπ.

 Ακόμη με τη συμμετοχή του Δήμου, να δημιουργηθεί μία κοινή στρατηγική προώθησης της αξίας του Πανεπιστημίου για την προσέλκυση μεταπτυχιακών ή διδακτορικών φοιτητών.

 Τέλος, η παράταξή μας θεωρεί ότι η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου, σήμερα, δεν μπορεί να σχεδιαστεί αποκομμένα από το επιχειρηματικό γίγνεσθαι και την οικονομία της περιοχής. Πρέπει να επιδιωχθούν δράσεις, όπως:

 1.  Συμπράξεις με επιχειρήσεις, ώστε η έρευνα να έχει στόχο, τελικό αποδέκτη και άμεσο αντίκτυπο στην καινοτομία και την αύξηση της παραγωγικότητας.

 2.  Εξελιγμένες πρακτικές και εφαρμογές ενημέρωσης αν είναι δυνατόν και σε πραγματικό χρόνο για την περιοχή και τις δραστηριότητες σε αυτήν σε συνεργασία με την Ένωση ξενοδόχων Ιωαννίνων και το Εμπορικό Επιμελητήριο.

 Κύριε Δήμαρχε,

με την ευκαιρία της σημερινής συζήτησης, παρακαλούμε να μας καταθέσετε το σχέδιο με τις προτάσεις της δημοτικής αρχής για την ερχόμενη Προγραμματική Περίοδο 2021-2027 προκειμένου να ενημερωθούμε για το τί προτείνει η δημοτική αρχή στο πλαίσιο αυτό.