gine melos youtube live

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

 210910 synenteuksi typouΣτις 01.09.2021, η δημοτική αρχή χρειάστηκε 324 λέξεις για να περιγράψει το αμελητέο έργο της, τα δύο χρόνια που διοικεί τον δήμο.

 Δηλαδή, τον δέκατο μεγαλύτερο δήμο της χώρας, ο οποίος λειτουργεί με προϋπολογισμό της τάξεως των 150 εκατ.€, διαθέτει διοικητικό μηχανισμό από 11 διευθύνσεις, 37 τμήματα, 9 εποπτευόμενους φορείς και 14 επιτροπές και υπηρεσίες που στελεχώνονται από 1.300 υπαλλήλους.

 Ο Δήμαρχος παραδοσιακά αρέσκεται να περιγράφει χωρίς συγκεκριμένους αριθμούς και στοιχεία την κατάσταση, όπως αυτός την εκλαμβάνει. Με αοριστίες και γενικόλογα προσπαθεί να μετατρέψει ένα πενιχρό έργο, σε μία ιδανική προσπάθεια.

 Βεβαίως, τα αίτια που δεν γίνεται έργο, κατά τον δήμαρχο, βρίσκονται πέραν των ικανοτήτων της δημοτικής του ομάδας όπως διαμορφώθηκε μετά τη σύμπραξη. Βρίσκονται στην αντιπολίτευση, στην πανδημία, στην γραφειοκρατία, στις αρρυθμίες για συνεννόηση με το προσωπικό του δήμου, κτλ. Αυτά, όμως, πλέον είναι περσινά ξινά σταφύλια.

 Δεδομένου, όμως, ότι το αντικείμενο της δραστηριότητάς μας είναι η εξέλιξη του δήμου, είναι αναγκαίο να προσεγγιστεί ο, κατά τον δήμαρχο, απολογισμός, σημείο - σημείο για να κατανοηθεί το μέγεθος και το είδος των υστερήσεων.

 1.  Καθαριότητα – Διαχείριση Απορριμμάτων: Ισχυρίζεται ο δήμαρχος ότι: «Βελτιώθηκε η καθαριότητα με την συνδρομή ιδιώτη. Αντικαταστάθηκε μεγάλος αριθμός κάδων και ολοκληρώθηκε το σχέδιο διαχείρισης απορριμμάτων που σταδιακά θα μπει σε εφαρμογή με αρκετές καινοτομίες, όπως η διαχείριση βιοαποβλήτων, το πράσινο σημείο κι άλλα».

 Η αλήθεια είναι ότι η δημοτική αρχή δεν είναι σε θέση να κατανοήσει τη διαφορά μεταξύ της αποκομιδής των απορριμμάτων και του οδοκαθαρισμού.

 Δεν είναι σε θέση, να προχωρήσει σε βασικές αναγκαίες αλλαγές και τομές, όπως:

 a.  η ανασυγκρότηση και αναδιοργάνωση της Δ/νσης Καθαριότητας, Ανακύκλωσης, Συντήρησης Έργων και Πρασίνου (που στελεχώνεται από το 21% των εργαζομένων του δήμου).

 b.  η επανεξέταση, σε πραγματική βάση, όλων των παραμέτρων διαχείρισης των στερεών αποβλήτων και κυρίως των συγκριτικών στοιχείων κόστους, για την εξαγωγή ορθών συμπερασμάτων (επανασχεδιασμός δρομολογίων απορριμματοφόρων, χωροθέτηση κάδων σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε περιοχης, κλπ)

 

Τατιάνα Καλογιάννη: Κριτική σημείο προς σημείο επί του απολογισμού διετίας της δημοτικής αρχής.

 Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου στις 06.09.2021.

ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΘΕΜΑΤΑ

 

EYAGGELOU F Εισαγωγικά, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η σημαντική επιτυχία και διάκριση του «χρυσού» Ολυμπιονίκη μας, κ. Στέφανου Ντούσκου, αποτελεί ύψιστη τιμή για την πόλη μας, αλλά και παράδειγμα προς μίμηση προς όλους μας.

 Στο πλαίσιο αυτό και με αφορμή αυτή τη σημαντική διάκριση, προτείνουμε να δημιουργήσουμε ένα παιδαγωγικό πρόγραμμα, τύπου project διαθεματικής προσέγγισης (ενταγμένο και στο νέο μάθημα: «Εργαστήρια δεξιοτήτων»), με γενικό θεματικό άξονα: «Οι αξίες & τα οφέλη του αθλητισμού», το οποίο να εφαρμοστεί στη νέα σχολική χρονιά για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Ιωαννιτών.

 Κυρίαρχο ρόλο στο πρόγραμμα αυτό θα παίξουν ο φετινός Ολυμπιονίκης μας καθώς και όλοι εκείνοι, γιαννιώτες αθλητές, που έχουν διακριθεί σε προηγούμενες Ολυμπιάδες και παγκόσμια πρωταθλήματα.

 Με τον τρόπο αυτόν τιμάμε και αξιοποιούμε μακροπρόθεσμα τους διακριθέντες γιαννιώτες αθλητές και όχι βραχυπρόθεσμα και πρόσκαιρα, αφού αυτοί θα αποτελούν τους βασικούς συμβούλους και συνεργάτες του προγράμματος αυτού.

 Η εφαρμογή του προτεινόμενου καινοτόμου προγράμματος έχει πολλαπλά οφέλη και φυσικά προϋποθέτει τη συνεργασία των αρμόδιων επιτροπών του Δήμου – όπως είναι η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας, η Ενιαία Σχολική Επιτροπή Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης, κ.λπ. - με τους αρμόδιους φορείς της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, όπως είναι ο Περιφερειακός Δ/ντης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου Φυσικής Αγωγής και οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου Δασκάλων και Νηπιαγωγών, κ.λπ.

 Θεωρούμε ότι πρόκειται για μια πρωτοποριακή και ωφέλιμη πρόταση αφού από τη μια πλευρά με αυτόν τον τρόπο σηματοδοτούμε ότι τιμούμε όχι πρόσκαιρα αλλά με διάρκεια τους διακριθέντες αθλητές και από την άλλη προκύπτουν πολλαπλά παιδαγωγικά οφέλη για τους μαθητές του Δήμου μας. Παράλληλα, μέσα από αυτό το πρόγραμμα μπορούμε, έμμεσα, να στηρίξουμε τους διακριθέντες αθλητές και οικονομικά – ορίζοντάς τους ως συνεργάτες του Δήμου Ιωαννιτών με ανάθεση έργου στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος – έτσι ώστε να συνεχίσουν ανεμπόδιστα να προπονούνται για τις επόμενες διακρίσεις τους.

 Κλείνοντας, σας καλούμε όλους να εγκρίνουμε την πρότασή μας αυτή ώστε να αρχίσει άμεσα η εφαρμογή της, με στόχο να ευαισθητοποιήσουμε και να δώσουμε κίνητρα στους μαθητές, στα παιδιά μας να ασχοληθούν με τον αθλητισμό.

 

 

 Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου στις 06.09.2021.

ΠΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΘΕΜΑΤΑ

  Μετεγκατάσταση 1ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων και Σχολείου Αναπήρων Παίδων (ΣΑΠ)

    

 210906 Ft PSΤρεις δημοτικές αρχές, οι πιο πρόσφατες, κλήθηκαν να ασχοληθούν σοβαρά και να επιλύσουν το θέμα της μετεγκατάστασης δύο σχολείων. Αρχικά της μετεγκατάστασης του 1ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων και ακολούθως της μετεγκατάστασης του Ειδικού Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σωματικά Αναπήρων Παιδιών (ΣΑΠ) Ηπείρου. Αρκετά χρόνια περιπετειών και αδικαιολόγητων καθηστερήσεων για ένα θέμα με σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις που αναμφίβολα προκαλούνται από πολιτικές ευθύνες αρμοδίων, που διαδέχονται ο ένας τον άλλον χωρίς να αντιμετωπίζουν υπεύθυνα το θέμα.

 Θυμίζω ότι η ανάγκη για τη μετεγκατάσταση των σχολείων αυτών ξεκίνησε για το μεν 1ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων όταν οι χώροι στους οποίους στεγαζόταν απαιτήθηκαν για τις ανάγκες της νεοϊδρυθείσας τότε Αρχιτεκτονικής Σχολής και για το ΣΑΠ όταν η ΕΛΕΠΑΠ απαίτησε, το 2017, την επιστροφή των χώρων που καταλάμβανε το ΣΑΠ για την εξυπηρέτηση των δικών της αναγκών.

 Η Περιφέρεια Ηπείρου ανταποκρίθηκε κανονικά στις υποχρεώσεις της, όπως αυτές προέκυπταν από την εγκεκριμένη Προγραμματική Σύμβαση για την μετεγκατάσταση στο Παλαιό Χατζηκώστα των σχολείων αυτών. Όμως, και σε αυτήν την περίπτωση κάποιος ή κάτι δεν δούλεψε σωστά για μία ακόμη φορά στον οργανισμό του Δήμου μας και σήμερα εμφανίζεται ως ο αποκλειστικά υπεύθυνος μιας απευκταίας καθυστέρησης και αναβολής. Ο προβληματισμός είναι έντονος για το πώς αντιμετωπίζει η δημοτική αρχή την εκπαιδευτική κοινότητα.

 Επισημαίνω ότι ο Δήμος Ιωαννιτών είναι υποχρεωμένος να καλύπτει όλες τις παραμέτρους των λειτουργικών αναγκών περίπου 140 σχολείων, στα οποία φοιτούν 10.000 μαθητές στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 8.500 περίπου στη Δευτεροβάθμια, ενώ στα σχολεία αυτά υπηρετούν 2.000 εκπαιδευτικοί. Και αναρωτιέται καλόπιστα ο οποιοσδήποτε πολίτης, αν με αυτή την πρακτική και πολιτική αντιμετώπιση θα προχωρήσουν τα κρίσιμα θέματα του τομέα αυτού, όπως:

 1) O κτιριακός και Αντισεισμικός έλεγχος.

 2) Η νομιμοποίηση και Τακτοποίηση του ιδιοκτησιακού των σχολικών κτιρίων.

 3) Η ενεργειακή αναβάθμιση και εξοικονόμηση ενέργειας αυτών.

 4) Οι παρεμβάσεις που αφορούν την υγιεινή και ασφάλεια των μαθητών στα σχολικά κτίρια.

 5) Η πυρασφάλεια.

 6) Η επισκευή και συντήρηση των σχολικών γυμναστηρίων.

 7) Η απρόσκοπτη πρόσβαση των ΑΜΕΑ.

 8) Η 24ωρη φύλαξη.

 Με αυτή την παραγωγικότητα θα προωθηθούν εμπρόθεσμα οι διαδικασίες:

 ·      για τη μετεγκατάσταση στην Πανεπιστημιούπολη των δύο πειραματικών δημοτικών σχολείων;

 ·      για την ανέγερση του σχολικού συγκροτήματος στον Κατσικά;

 ·      για τη μεταστέγαση του Μουσικού σχολείου; ή

 ·      για την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου στη θέση των παλαιών Στρατιωτικών Αρτοποιείων, έργο το οποίο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση τον Σεπτέμβριο του 2017;

 Τη στιγμή, λοιπόν, που δεν μπορείτε να ολοκληρώσετε μία επίστρωση με τσιμεντόπλακες, μία περίφραξη, τη σύνδεση με το δίκτυο ακαθάρτων και την ηλεκτροδότηση των κτισμάτων του 1ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων και Σχολείου Αναπήρων Παίδων (ΣΑΠ), εργασίες συνολικού προϋπολογισμού 80.000€, ποιές δεσμεύσεις και ποιό χρονοδιάγραμμα είστε σε θέση να τηρήσετε για αυτά που ανέφερα παραπάνω;

 Πώς να σας εμπιστευτούν οι γονείς των παιδιών αυτών, οι οποίοι παραμένουν ιδιαίτερα ανήσυχοι  διαπιστώνοντας ότι, χωρίς να έχει προηγηθεί μια συστηματική ενημέρωσή τους –όπως είχατε δεσμευτεί- και να τηρηθεί ένα σαφές χρονοδιάγραμμα, προβαίνετε ξαφνικά μέσα στον Αύγουστο σε παράταση - συνέχιση της στέγασης των σχολείων αυτών στους παλαιούς χώρους;  

 Σε συνέχεια των παραπάνω, ζητούμε:

 1.  Να μας ενημερώσετε ποιές εργασίες και ενέργειες υπολείπονται προκειμένου να παραδοθούν για χρήση οι αίθουσες αυτές, καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους.

 2.  Να ενημερώσετε άμεσα εκπαιδευτικούς και γονείς των σχολείων αυτών και κυρίως του σχολείου Αναπήρων Παίδων (ΣΑΠ), παραδίδοντάς τους συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

 Τέλος, η εποχή των λυόμενων και των προκατασκευασμένων πρέπει να τελειώσει σήμερα. Δεν είναι δυνατόν, το 2021, τα παιδιά μας να φοιτούν σε τέτοιες αίθουσες.

 Σε συνεργασία με την περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, καταστρώστε ένα ρεαλιστικό σχέδιο ανάπτυξης της σχολικής στέγης στο δήμο μας, το οποίο να δεσμεύει την επόμενη και κάθε επόμενη δημοτική αρχή.

Το δημόσιο σχολείο, που λειτουργεί σύμφωνα με τις θεσπισμένες προδιαγραφές ξεπερνά σε  κάθε σύγκριση και ανταγωνισμό οποιοδήποτε άλλο.