gine melos youtube live

 Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 05.04.2021

LadiasΣτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 5ης Απριλίου, η παράταξή μας υπέβαλλε ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα της δραστηριότητας της δημοτικής αρχής. Οι απαντήσεις που κατατέθηκαν, δημιούργησαν περαιτέρω ανησυχία και προβληματισμό.

 Αναλυτικά τα θέματα που θέσαμε παρατίθενται παρακάτω:

  Τατιάνα Καλογιάννη.

 α. Έργο: Κατασκευή Δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων Σταυράκι – Νεοχωρόπουλο (ΠΕΠ ΗΠΕΙΡΟΥ)

  I.        Στις 03.04.2019 το έργο εντάχθηκε για χρηματοδότηση και υλοποίηση.

  II.        Σήμερα, έχουν συμπληρωθεί 2 ολόκληρα έτη από την ένταξή του και δεν το έργο δεν έχει συμβασιοποιηθεί.

 III.        Στις 26.03.2021, και σύμφωνα με την απόφαση ένταξης, το έργο απεντάσσεται εάν δεν υπάρχει νομική δέσμευση (δηλαδή αν δεν έχει συμβασιοποιηθεί ακόμη).

 ·         Ποια η αιτία της καθυστέρησης που παρατηρείται;

 ·         Έχει ενημερωθεί σχετικά η Ε.Υ.Δ «Ε.Π. «ΗΠΕΙΡΟΣ 2014-2020» για να μην κινδυνέψει το έργο με απένταξη;

  β. Έργο: Ενεργειακή αναβάθμιση κεντρικού αντλιοστασίου ΚΡΥΑΣ.

      I.        Στις 29.07.2020 η πρόταση που είχε υποβληθεί για ένταξη του έργου στο χρηματοδοτικό πλαίσιο «ΗΠΕΙΡΟΣ 2014-2020» ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ.

    II.        Στις 20.01.2021 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΙ, έλαβε απόφαση για επανυποβολή της πρότασης σε νέα πρόσκληση (με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 29-01-2021) του ανωτέρω προγράμματος.

 ·         Έχει υποβληθεί εκ νέου η πρόταση χρηματοδότησης στο παραπάνω χρηματοδοτικό πλαίσιο ή θα επιλεχθεί η προσπάθεια χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ»;

 

γ. Σχεδιασμός έργων της ΔΕΥΑΙ:

      I.        Επιθυμούμε να μας ενημερώσετε και να μας καταθέσετε εγγράφως ποιά έργα της αρμοδιότητάς σας και της πολιτικής σας ευθύνης, έχετε υποβάλλει ήδη ή σκοπεύετε να υποβάλλετε στο πλαίσιο των παρακάτω χρηματοδοτικών προγραμμάτων:

 a.    «ΗΠΕΙΡΟΣ 2021-2027».

 b.    «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ».

 c.    Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

 Γιώργος Λαδιάς.

 1.    Πρόταση με τίτλο: «Βελτίωση υποδομών στην Κοινότητα Περάματος» για τη χρηματοδότηση από το ΤΑΜΕΙΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, που διαχειρίζεται το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου.

      I.         Στο Ταμείο Αλληλεγγύης έχει υποβληθεί, ενταχθεί και χρηματοδοτείται αντίστοιχη πρόταση για την υποδομή μεταναστών στον Κατσικά. Είναι εύλογο, γιατί η δομή του Κατσικά είναι «κλειστού» τύπου και φιλοξενείται μεγάλος αριθμός μεταναστών.

    II.        Ήδη στο Πέραμα, σήμερα, από ότι γνωρίζουμε, όλες εκτός από μία ΜΚΟ έχουν αποχωρήσει. Η δυναμικότητα φιλοξενίας στο Πέραμα, σήμερα, ανέρχεται σε 40 ασυνόδευτα ανήλικα αγόρια ηλικίας 12-18 ετών.

 ·         Γιατί η δημοτική αρχή προχωρά στην υποβολή μιας νέας πρότασης χρηματοδότησης υποδομών στο Πέραμα, παγιώνοντας με αυτόν τον τρόπο μία κατάσταση η οποία έπρεπε να θεωρείται ως προσωρινή;

 ·         Υπάρχει πρόβλεψη ή ενημέρωση, ότι θα μεταφερθούν και άλλοι μετανάστες στο Πέραμα;

 2.    Σχετικά με τις Παιδικές χαρές:

      I.        Στις 15.06.2018 έγινε η ένταξη της πράξης που συνδέεται με την αποκατάσταση των παιδικών χαρών σε κανονική λειτουργία, στο ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ.

    II.        Στις 16.03.2021, 3 χρόνια μετά, λήφθηκε απόφαση για περαιτέρω παράταση της σύμβασης προμήθειας μέχρι 05/05/2021.

 ·         Όπως, σας το έχουμε ζητήσει πολλές φορές, σας παρακαλούμε να μας καταθέσετε γραπτά, σχετικά με το θέμα τα ακόλουθα:

 a.    Πόσες παιδικές χαρές υπάρχουν και είναι καταγεγραμμένες επίσημα σήμερα στον Δήμο μας και πού (σε ποιο σημείο),

 b.    Ποιές παιδικές χαρές έχουν πιστοποίηση και λειτουργούν σήμερα και για πόσο χρονικό διάστημα είναι πιστοποιημένες,

 c.    Ποιές παιδικές χαρές περιέχονται στην τελευταία προμήθειας

 d.    Πότε θα παραδοθούν, και

 e.    Εάν και ποιες είναι πιστοποιημένες και ποια είναι η ημερομηνία λήξεως των πιστοποιήσεων αυτών.

   Σε ότι αφορά τα θέματα ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ, η παράταξή μας κατέθεσε ιδιαίτερη θέση επί του θέματος της «Τροποποίησης του Τεχνικού Προγράμματος 2021» και όσον αφορά την πρόταση της δημοτικής αρχής να διατεθεί το ποσό των 30.000€ για κατασκευαστικές παρεμβάσεις στο χώρο της λαϊκής αγοράς Αγίας Μαρίνας, και την επέκταση του δημοτικού φωτισμού δαπάνης 400.000€.

        I.        Το έργο: «Επέκταση του δημοτικού φωτισμού», πρέπει να περιληφθεί στο έργο «Ενεργειακή Αναβάθμιση οδικού και αστικού φωτισμού Δήμου Ιωαννιτών – LED», που η δημοτική αρχή προγραμματίζει προς υλοποίηση υπό το πλαίσιο Σύμβασης Ενεργειακής Απόδοσης (Σ.Ε.Α.), καθώς ο ιδιώτης είναι εκείνος που οφείλει να προβεί σε επέκταση, πύκνωση ή αραίωση του δημοτικού φωτισμού, σύμφωνα με τις φωτοτεχνικές μελέτες και τις υποδείξεις των υπηρεσιών του Δήμου.

    II.        Στην περίπτωση που η δημοτική αρχή είχε πραγματική αντίληψη των θεμάτων, θα είχε τη δυνατότητα να διαθέσει για τις παρεμβάσεις στη Λαϊκή Αγορά Αγίας Μαρίνας το επιπλέον και σεβαστό ποσό της τάξεως των 400.000€.

   III.        Η υφιστάμενη κατάσταση και οι συνθήκες στις οποίες βρίσκεται ο χώρος που στεγάζεται η Λαϊκή Αγορά δεν τιμά κανέναν μας, ειδικότερα όταν ο χώρος αυτός βρίσκεται στην καρδιά της πόλης!

   IV.        Στις 23.09.2019 τα μέλη της παράταξής μας και σύμβουλοι στο Τοπικό Ιωαννίνων Κωνσταντίνα Μάντζιου, Λευτέρης Κοσμάς και Μάριος Γκόντας, απέστειλαν έγγραφο στην πρόεδρο Τοπικού, με κοινοποίηση στη δημοτική αρχή, με την καταγραφή όλων των κρίσιμων ζητημάτων (όπως Φωτισμός των εγκαταστάσεων, αλλαγή υφιστάμενου στεγάστρου κατασκευασμένου από αμίαντο, διευθέτηση και ανακατασκευή ομβρίων και ανακατασκευή φρεατίων, κλπ), δηλαδή θέματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν άμεσα στη Λαϊκή Αγορά Αγίας Μαρίνας.

     V.        Μέχρι σήμερα, οι μόνες εργασίες – παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν στη Λαϊκή Αγορά ήταν η τοποθέτηση χημικών τουαλετών και ένας υποτυπώδης καθαρισμός στα φρεάτια ομβρίων.

   VI.        Η δημοτική αρχή και για το θέμα αυτό αντί να σχεδιάσει μία ολοκληρωμένη καθοριστική παρέμβαση, προχωρά πάλι σε κάποια μερεμέτια για τα «μάτια του κόσμου».

   Η Λαϊκή Αγορά Αγίας Μαρίνας θέλει ριζική αναδιαμόρφωση και σοβαρή αντιμετώπιση για να αποτελέσει σημείο, στοιχείο και πυρήνα ανταγωνιστικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας  για τον Δήμο μας και όχι «στίγμα ελαττωματικής λειτουργίας της πόλης».

 

 

 Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου της 5ης .04.2021

 ΘΕΜΑ: Συγκρότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δήμου Ιωαννιτών

 

 Εισηγητής: Φίλιππος Ευαγγέλου

 20.12.02 filippos euaggelouΚαταρχάς, η πρόταση για συγκρότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δήμου Ιωαννιτών αποτελεί μια θετική εξέλιξη την οποία στηρίζουμε ως παράταξη.

 Η συμμετοχή στα κοινά αποτελεί ένα βασικό χαρακτηριστικό της δημοκρατίας, αυξάνει το επίπεδο της κοινωνικής εμπιστοσύνης και υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες της συλλογικής δράσης. Είναι σαφές ότι η ένταξη των νέων στις συλλογικές διαδικασίες όχι μόνο ενισχύει τους ίδιους παρέχοντας τους σημαντικά κίνητρα αναφορικά με την κοινωνική ένταξη και βελτίωση της πολιτικής υπευθυνότητας, αλλά μέσα από αυτή τη διαδικασία βγαίνει κερδισμένη και η κατά τόπους κοινωνία από τις φρέσκες και ρηξικέλευθες ιδέες των νέων.

 Πριν σας αναφέρω συγκεκριμένες προτάσεις και σας θέσω ορισμένα ερωτήματα, θα ήθελα να σημειώσω ότι ο θεσμός του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων αποτελεί για μένα προσωπικό και φυσικά ευχάριστο βίωμα αφού ήμουν από τους πρώτους νέους σε όλη την Ελλάδα που συμμετείχα την περίοδο 2000 – 2002 ως Αντιπρόεδρος στο Δημοτικό Συμβούλιο Νέων Δήμου Παμβώτιδας.

 Τότε η θεσμοθέτηση του Δημοτικού Συμβούλιου Νέων Δήμου Παμβώτιδας δεν έγινε διότι επιβλήθηκε από τον Νόμο, αλλά πρόεκυψε από ομόθυμη πολιτική βούληση όλων των παρατάξεων του Δημοτικού Συμβουλίου Παμβώτιδας. Η συγκρότηση εκείνου του Δημοτικού Συμβούλιο Νέων Δήμου Παμβώτιδας προέκυψε από συνεχείς ζυμώσεις και διαβουλεύσεις τόσο με τους νέους όσο και με τους πολίτες όλων των ηλικιών. Αξίζει να αναφερθεί ότι δόθηκε τέτοια βαρύτητα αφού η εκλογή του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων έγινε με ψηφοφορία από όλους τους νέους του Δήμου, οι οποίοι ψήφιζαν τους υποψήφιους μέσα από ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο.

 Αν κανείς αναστοχαστεί για την επιτυχία ή μη εκείνου του εγχειρήματος, με βεβαιότητα θα μπορούσε να ισχυρισθεί ότι η επιτυχία ήταν ουσιαστική και χρήσιμη για όλους τους εμπλεκόμενους. Χαρακτηριστικά, σας αναφέρω ότι από εκείνα τα δημοτικά συμβούλια προέκυψαν καινοτόμες δράσεις για τους νέους της περιοχής, όπως διοργανώσεις πρωτοπόρων φεστιβάλ, θεσμικές παρεμβάσεις για τους νέους, επιμορφώσεις των νέων στις Νέες Τεχνολογίες, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη των νέων, κλπ. Ταυτόχρονα, αποτέλεσε και ουσιαστικό κίνητρο για αρκετούς νέους να συνεχίσουν τη συμμετοχή τους στα κοινά μέσα από άλλα συλλογικά όργανα. Για παράδειγμα, αρκετοί/ες νέοι/ες που συγκροτούσαν εκείνα τα δημοτικά συμβούλια σε μεταγενέστερο χρόνο έχουν εκλεγεί δημοτικοί σύμβουλοι, αντιδήμαρχοι, στελέχη στη κεντρική πολιτική σκηνή, μέλη και πρόεδροι σωματείων εργαζομένων, πολιτιστικών συλλόγων, ποδοσφαιρικών ομάδων, κ.λπ.

 Με βάση, λοιπόν, αυτή την αποκρυσταλλωμένη εμπειρία θα πρότεινα η συγκρότηση του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δήμου Ιωαννιτών να υλοποιηθεί όχι με επιφανειακό τρόπο μέσα από μια απόφαση και μια ανακοίνωση στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά με συστηματικότητα, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα. Σε διαφορετική περίπτωση, μια τόσο φιλόδοξη και ουσιαστική πρόταση, κινδυνεύει να εκφυλιστεί.

 Πιο συγκεκριμένα, προτείνω να υπάρξουν οι εξής ενέργειες:

 Ορισμός συγκεκριμένης επιτροπής η οποία θα είναι υπεύθυνη για όλες τις διαδικασίες και πρωτοβουλίες – δράσεις συγκρότησης του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δήμου Ιωαννιτών

  1. Διαβούλευση με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα τόσο με τους/τις νέους/ες όσο και με όλους τους πολίτες του Δήμου Ιωαννιτών. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου εκεί θα κατατίθενται προτάσεις για το εγχείρημα συγκρότησης του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δήμου Ιωαννιτών
  2. Στοχευμένη ενημέρωση στους/στις νέους/ες που κατοικούν στο Δήμο Ιωαννιτών. Πιο συγκεκριμένα, θα μπορούσαν να υλοποιηθούν άμεσα οι εξής πρωτοβουλίες - δράσεις: i) Καμπάνια ενημέρωσης μέσω βίντεο (σποτ) και γραπτών μηνυμάτων τόσο στα Τοπικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσο και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram, twitter , κ.λπ.) που είναι ιδιαίτερα προσφιλή στους/στις νέους/ες.

 ii) Ενημέρωση και - αν είναι εφικτό - συναντήσεις σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες, όπως μαθητές/τριες όλων των τύπων Λυκείων, σπουδαστές σχολών ΟΑΕΔ – ΕΠΑΣ, σπουδαστές ιδιωτικών και δημόσιων Ι.Ε.Κ., φοιτητές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κ.λπ.

 iii) Ενημέρωση, συναντήσεις και συνεργασία με συγκεκριμένους θεσμικούς φορείς που έχουν νέους/ες ως μέλη τους, όπως είναι το Επιμελητήριο, το ΤΕΕ, το Οικονομικό επιμελητήριο, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ο δικηγορικός σύλλογος, οι Νέοι αγρότες, το Εργατικό Κέντρο, σύλλογοι εργαζομένων σε διάφορους κοινωνικούς τομείς (εστίαση, κ.λπ.), αθλητικά σωματεία, πολιτιστικοί σύλλογοι, κ.λπ.

 Τέλος, με βάση την εισήγηση που κατατέθηκε, θα ήθελα να θέσω τα εξής ερωτήματα:

 1) Από την εισήγηση προκύπτει ότι η επιλογή των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων θα γίνεται με κλήρωση μέσα από το “Μητρώο Νέων Πολιτών”, το οποίο θα συγκροτηθεί από τις αιτήσεις που θα υποβληθούν. Προβλέπεται στην εισήγηση ποιος θα κάνει την κλήρωση;

 2) Προβλέπονται κάποιες προϋποθέσεις – κριτήρια, εκτός από την ηλικία, για τους/τις νέοι/ες σχετικά με την ένταξή τους στο “Μητρώο Νέων Πολιτών”;

 3) Προβλέπεται κάποιος μέντορας για να ενισχύει και συμβουλεύει τους/τις νέους/ες; 4) Ποιο θα είναι το πλήθος των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Δήμου Ιωαννιτών;

 5) Το Δημοτικό Συμβούλιο Νέων Δήμου Ιωαννιτών  από ποιούς κανονισμούς θα διέπεται και πως θα λειτουργεί; Θα σχετίζονται με τον κανονισμό του δημοτικού συμβουλίου;

 6) Δεν θα ήταν ορθό στην εισήγησή σας να έχετε επισυνάψει και τη φόρμα της αίτησης που θα συμπληρώσουν οι νέοι για να γνωρίζουμε και εμείς τα στοιχεία που ζητούνται;

 7) Το Δημοτικό Συμβούλιο Νέων Δήμου Ιωαννιτών θα έχει τη δυνατότητα να κάνει εισηγήσεις προς το δημοτικό συμβούλιο;

 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

   2021 03 30 11 29 49Σας καλωσορίζουμε και ευχόμαστε σε εσάς, στους δικούς σας ανθρώπους και σε όλους τους συνδημότες μας να ξεπεράσουμε γρήγορα και υγιείς όλες τις δυσκολίες που επέφερε η πανδημία.

 Δεν θα αναφερθώ σήμερα στην πανδημία γιατί από την πρώτη στιγμή δηλώσαμε ότι είμαστε δίπλα στη δημοτική αρχή για το θέμα αυτό, το οποίο δεν χωρά καμία αντιπολιτευτική διάθεση και λόγο. Την κατάλληλη ώρα θα κάνουμε τον απολογισμό.

 Η παράταξη του Δημάρχου εκλέχτηκε τον Μάιο του 2019 και διοικεί ως δημοτική αρχή με τη σύμπραξη 3 παρατάξεων από την 1η Σεπτεμβρίου 2019. Είναι στη μέση σχεδόν της θητείας της.

 Το έργο της μέχρι σήμερα; Αμελητέο και πάντως όχι ικανό να αλλάξει την εικόνα του Δήμου.

 Γιατί; Γιατί υπάρχει παντελής έλλειψη γενικού σχεδιασμού αλλά και ειδικού για κάθε τομέα. Δηλαδή, η σύμπραξη της δημοτικής αρχής δεν γνωρίζει -και κατ’ επέκταση δεν γνωρίζει ο καθένας από εμάς- πού πάμε και τί επιδιώκουμε για το Δήμο μας.

 Τα θέματα αντιμετωπίζονται τυχαία και πρόχειρα. Για αυτό και τα έργα δεν προοδεύουν. Θα αναφερθώ σε ορισμένα παραδείγματα στη συνέχεια.

 Το λυπηρότερο, όμως, είναι ότι η δημοτική αρχή μη έχοντας την επάρκεια να σχεδιάσει και να παράξει έργο, αξιοποιώντας και εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τις όποιες προσωπικές δυνατότητες του Δημάρχου, επιρρίπτει μονίμως τις ευθύνες σε τρίτους. Άλλοτε στο στελεχιακό προσωπικό του Δήμου, άλλοτε στους ρυθμούς δύο ταχυτήτων μεταξύ των διοικούντων, άλλοτε στο νομικό πλαίσιο και τη γραφειοκρατία, αλλά πάντα στην πανδημία και στην αντιπολίτευση.

 Και προκύπτουν εύλογα τα ερωτήματα: αφού εγκρίνονται -είτε ομόφωνα είτε κατά πλειοψηφία, καθώς ο νόμος το επιτρέπει- όλες οι αποφάσεις για δεκάδες έργα, δράσεις και παρεμβάσεις, γιατί ο Δήμος μας παραμένει στάσιμος; Γιατί δεν βλέπουμε κάτι καινούριο σήμερα στην πόλη μας; Γιατί δεν υλοποιούνται ούτε καν τα προγραμματισμένα έργα του παρελθόντος;  

 Ο καθένας μας αντιλαμβάνεται ότι όλα αυτά συμβαίνουν γιατί η δημοτική αρχή ήταν παντελώς απροετοίμαστη και για αυτό αναποτελεσματική. Αποδεικνύεται ότι όλα αυτά που διατυμπάνιζε προεκλογικά ο Δήμαρχος ήταν ασκήσεις επί χάρτου.

 Το πρόβλημα της αναποτελεσματικότητάς της, όμως, η δημοτική αρχή δεν το αντιμετωπίζει με ορθολογισμό και δουλειά, αλλά με τους εξής δύο χειρισμούς:

 -      Επικοινωνιακά, για να εκφράζονται δικαιολογίες και να επιρρίπτονται ευθύνες σε οποιονδήποτε άλλον, και

 -      Αρνούμενη να εξετάσει κάθε εναλλακτική ή διαφορετική πρόταση ή άποψη που καταθέτει τεκμηριωμένα η αντιπολίτευση.

 Στη συνέχεια θα αναφερθώ σε ορισμένα κρίσιμα αναπτυξιακά θέματα του Δήμου μας και στις απόψεις της παράταξής μας επί αυτών.

 ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ: Χρειάζεται ένα σύγχρονο κτίριο στέγασης όλων των δημοτικών υπηρεσιών και επιχειρήσεων του Δήμου. Το ΚΕΠΑΒΙ (μετά τις διάφορες παλινδρομήσεις για το οικόπεδο της Λαϊκής Αγοράς Αγίας Μαρίνας), παρουσιάζεται ως μία λύση που πρέπει να μελετηθεί κατά προτεραιότητα.

 ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΦΥΛΑΚΩΝ: Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην αξιοποίηση του ακινήτου που στεγάζεται σήμερα η Δικαστική φυλακή, μετά την μεταφορά της στην περιοχή Κόντσικας – Ασβεστοχωρίου. Οι σχετικές ενέργειες πρέπει να ξεκινήσουν από τώρα.

 ΚΤΙΡΙΟ επί της οδού ΔΟΜΠΟΛΗ: Με δεδομένο ότι παραχωρείται είτε προς χρήση, είτε κατά κυριότητα στον Δήμο, παρουσιάζεται ως μία λύση για τις ανάγκες στέγασης καλλιτεχνικής δημιουργίας, πολιτιστικού και μουσειακού ενδιαφέροντος, ειδικών εκθέσεων, στα πρότυπα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Σίγουρα πάντως δεν προσφέρεται για Δημαρχείο.

 ΠΑΡΚΟ ΠΥΡΣΙΝΕΛΛΑ – ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ: Η πρόταση της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση του πάρκου που αφορά επί της ουσίας έναν καλό «καθαρισμό» -κάτι που έπρεπε να είχε ήδη ολοκληρωθεί- είναι παρωχημένη. Εμείς, προτείναμε –και παράλληλα με τη διεκδίκηση του Στρατοπέδου- να διακηρυχθεί ένας διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός από τον οποίο θα προκύψει ο ενδεδειγμένος χαρακτήρας της παρέμβασης με όλες τις προδιαγραφές, ώστε ο εννιαίος αυτός χώρος να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα ευρωπαϊκά δεδομένα. Το Πάρκο δεν πρέπει να εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των γειτονικών περιοχών, αλλά να καταστεί ένας αναπτυξιακός πόλος για τον Δήμο μας.

 ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΥΡΡΟΥ: Παρόλες τις πολλαπλές προτροπές και προσκλήσεις της παράταξή μας προς τη δημοτική αρχή για να αποφασίσει αν θα υλοποιηθεί ή όχι το έργο της ανάπλασης όπως μελετήθηκε, απαιτήθηκαν δύο ολόκληρα χρόνια για να καταλήξει ότι τελικά θα προχωρήσει ως έχει. Αν προχωρήσει.

 Σχετικά με τα ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΜΜΕΝΑ & ΑΝΑΞΙΟΠΟΙΗΤΑ ΚΤΙΡΙΑ:

 Όλα τα προαναφερόμενα αποτελούν προτάσεις. «Ενδέχεται και άλλως έχειν».

 Για αυτόν και μόνο τον λόγο, προτείναμε να διακηρυχθεί άμεσα ένας διεθνής διαγωνισμός ιδεών ώστε να γίνει η καταγραφή και αποτύπωση όλων των κτιρίων, εγκαταλειμμένων και ανεκμετάλλευτων (οποιασδήποτε ιδιοκτησίας), εντός ορίων του Δήμου και να κατατεθεί ένας πλήρης σχεδιασμός με τη χρήση τους. Έτσι, κατά τρόπο συμπληρωματικό και όχι αποσπασματικό να δρομολογηθεί η αξιοποίησή τους. Απαιτείται μεθοδική και οργανωμένη εργασία, η ενημέρωση και η δέσμευση όλων για όλα.

 Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ»:

 Το πρόγραμμα ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ και οι άξονές του ανακοινώθηκαν τον Απρίλιο του 2020. Οι προσκλήσεις δημοσιεύτηκαν το καλοκαίρι του 2020 με καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προτάσεων την 31η Δεκεμβρίου 2020.

 Η δημοτική αρχή, μη γνωρίζοντας αλλά και μη θέλοντας να καταλάβει τί σημαίνει προγραμματισμός –κάτι για το οποίο η παράταξή μας της έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου πολλές φορές-, δεν μερίμνησε για την έγκαιρη εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών. Δηλαδή, εάν η χρονική προθεσμία για την υποβολή των προτάσεων παρέμενε η αρχική, η δημοτική αρχή δεν θα υπέβαλλε καμία πρόταση.

 Ασθμαίνοντας, τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου λαμβάνει αποφάσεις για την υποβολή των προτάσεων αυτών.

 Παράλληλα, η μείωση κατά 80% του προϋπολογισμού του προγράμματος, η μεταφορά έργων από το ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ στο ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ και η ένταξη προτάσεων άλλων Δήμων που είχαν έγκαιρο προγραμματισμό, μειώνουν περαιτέρω τον προϋπολογισμό του προγράμματος. 

 Η πρόχειρη και βεβιασμένη δουλειά της «τελευταίας στιγμής» της δημοτικής αρχής θα αποτυπώνονταν στην περίπτωση ενός προγράμματος με ανταγωνιστικά κριτήρια, όπως το ΕΣΠΑ. Στην περίπτωση όμως του ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ, επειδή το πρόγραμμα παρατείνεται εκ νέου και μάλλον θα υπάρξει και πλαφόν ανά Δήμο, κάτι θα καταφέρει, τελικά, στην τύχη.

 Προς επίρρωση της τυχαίας και πρόχειρης και όχι της προγραμματισμένης και έγκαιρης αντιμετώπισης των θεμάτων, η δημοτική αρχή, και σε ότι αφορά την πρόσκληση ΑΤ06 «Αστική Αναζωογόνηση», χάνει μία χρηματοδότηση ύψους 8.500.000€.

 Και εξηγώ: στην πρόσκληση του ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ πρόκειται να υποβληθούν 2 έργα. Η «ανάπλαση της Πλατείας Πύρρου», Π/Υ: 5.200.000€ με ΦΠΑ και η «Επανάχρηση του κτιρίου "Πνευματικό Κέντρο Κατσικάς" ως Κέντρο Πολιτισμικής Δημιουργίας», Π/Υ: 1.500.000€ προ ΦΠΑ.

 Η συνολική χρηματοδότηση κάθε αίτησης δικαιούχου ανέρχεται μέχρι 10.000.000€ (προ ΦΠΑ).

 Εάν η δημοτική αρχή ήταν συνεπής στα χρονοδιαγράμματα και στις υποσχέσεις της, το έργο της «ανάπλασης της Πλατείας Πύρρου» θα χρηματοδοτούταν ήδη από το ΠΕΠ Ηπείρου, στο πλαίσιο του σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ).

 Έτσι, σήμερα, η δημοτική αρχή μπορούσε να προτείνει στην πρόσκληση για την «Αστική Αναζωογόνηση» και άλλα έργα, ύψους 8.500.000€. Όπως η ανάδειξη οχυρών Μπιζανίου, παρεμβάσεις αποκατάστασης και επανάχρησης για την αξιοποίηση των δημοτικών κτιρίων στις κοινότητες πχ. Πνευματικό Κέντρο Κρύας, και άλλα.

 Η δημοτική αρχή χάνει χρηματοδοτικές ευκαιρείες. Χάνει έργα τα οποία είναι κρίσιμα για τον τόπο. Ελπίζουμε να μην χάσει χρήματα και νέα έργα εξοικονόμησης ενέργειας σε δημοτικά κτίρια και από το πρόγραμμα «ΗΛΕΚΤΡΑ», για το οποίο η παράταξή μας, τον περασμένο Σεπτέμβριο, κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση.

 Ενεργειακή αναβάθμιση του οδικού και αστικού φωτισμού του Δήμου Ιωαννιτών (LED).

 Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι πλέον αδιαμφισβήτητη ανάγκη. Η υλοποίηση των έργων που αφορούν το αντικείμενο αυτό απασχολεί κάθε πολιτική ηγεσία, οποιουδήποτε βαθμού και επιπέδου παγκόσμια. Kαι τα έργα αυτά, όπως και κάθε επένδυση, για είναι επιτυχημένα προϋποθέτουν την εκπόνηση των σχετικών μελετών, με σαφή και διακριτά στοιχεία, δεδομένα και πληροφορίες. Για δύο λόγους:

 1.    Για να αποτυπωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και να διευκρινιστεί η επιδιωκόμενη, ώστε να αποδεικνύεται ότι το έργο είναι σκόπιμο και ωφέλιμο για τον κύριο του έργου και

 2.    Για να μπορούν οι διαγωνιζόμενοι –έχοντας τις ίδιες παραδοχές- να συντάσσουν τις προσφορές τους ώστε να είναι συγκρίσιμες για τον κύριο του έργου και να έχουν ίση μεταχείριση.

 Η Περιφέρεια Ηπείρου, επί θητείας μου, πέτυχε σύμβαση χρηματοδότησης με 90% δωρεάν χορήγηση, ποσού 1.500.000€, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μέσω του μηχανισμού ELENA για τις μελέτες και μέχρι του σταδίου της δημοπράτησης μίας ομάδας ενεργειακών έργων και παρεμβάσεων, όπως:

 ·           οι παρεμβάσεις στη Λιμναία Συγκοινωνία της Λίμνης Παμβώτιδας,

 ·           οι παρεμβάσεις σε δημόσια κτίρια στη χωρική εμβέλεια της Περιφέρειας,

 ·           οι παρεμβάσεις στον οδοφωτισμό ευθύνης και αρμοδιότητας της Περιφέρειας Ηπείρου και

 ·           οι παρεμβάσεις στον οδοφωτισμό των Δήμων Αρταίων, Πρέβεζας και Ηγουμενίτσας, δεδομένου ότι άλλοι δήμοι –συμπεριλαμβανομένου και του Δήμου Ιωαννιτών- δεν εκδήλωσαν ενδιαφέρον, αν και προσκλήθηκαν στον χρόνο σχεδιασμού της αίτησής μας προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

 Μετά την υπογραφή της σύμβασης δημοπρατήσαμε με τη μορφή διεθνούς διαγωνισμού την εκπόνηση όλων των τεχνικών μελετών.

 Παράλληλα δημοπρατήσαμε και την υπηρεσία του τεχνικού συμβούλου για την, παράλληλη με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, παρακολούθηση υλοποίησης του έργου σύμφωνα με τις συμβατικές δεσμεύσεις, την επικοινωνία και αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, τη σύνταξη και υποβολή εκθέσεων προόδου του έργου κτλ.

 Μετά την παράδοση των μελετών, τον έλεγχο, την έγκριση και τη θεώρησή τους από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, τέθηκαν υπ’ όψιν των κυρίων των έργων, δηλαδή των Δήμων Άρτας, Πρέβεζας και Ηγουμενίτσας –όχι του Δήμου Ιωαννιτών αφού δεν είχε ενταχθεί στη σύμβαση της Π.Η με την ΕτΕ- και των κρατικών υπηρεσιών που εποπτεύουν τη λειτουργία των κτιρίων στα οποία προβλεπόταν επεμβάσεις.

 Στη συνέχεια, 12 Αυγούστου 2019, δημοπρατήσαμε το πρώτο έργο, αυτό του οδοφωτισμού σε πλαίσιο ΣΔΙΤ.

 Τον Οκτώβριο του 2019, με την δική μας θετική ψήφο αποφασίζεται να προχωρήσει το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης αστικού δικτύου ηλεκτροφωτισμού Δήμου Ιωαννιτών, με τους παρακάτω όρους:

 1.     να καλυφθεί το σύνολο της έκτασης του Δήμου Ιωαννιτών,

 2.     να υλοποιηθεί με μόχλευση πόρων από τον ιδιωτικό τομέα, με Σύμβαση Ενεργειακής Απόδοσης ή με ΣΔΙΤ και

 3.     να αξιοποιηθεί ο μηχανισμός ELENA που ήδη υποστηρίζει αντίστοιχα έργα της Περιφέρειας Ηπείρου για την ωρίμανση της παρέμβασης.

 Τον Μάιο του 2020, και ενώ η δημοτική αρχή δεν τήρησε –για μια ακόμη φορά- αυτά που συμφωνήθηκαν στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και για να βοηθήσουμε το Δήμο μας και να προφυλάξουμε τη δημοτική αρχή, υπέβαλλα επιστολή στον αρμόδιο Αντιδήμαρχο στην οποία καταγράφονται αναλυτικά όλα τα παραδοτέα (με βάση την σχετική Τεχνική Οδηγία του ΤΕΕ και την προγενέστερη εμπειρία μου) μιας τέτοιας μελέτης. Μιας αξιόπιστης και εφαρμόσιμης μελέτης ώστε η σύμβαση που θα καταρτιζόταν με την ανάδοχο εταιρεία του έργου να καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες του Δήμου και να επιτυγχάνονται οι στόχοι του έργου. Αλλά και να ελέγχονται τα παραδοτέα των εργασιών του αναδόχου σε κάθε στάδιο και σε κάθε χρονική στιγμή υλοποίησης του έργου.

 Και πάλι η δημοτική αρχή όχι μόνο αδιαφόρησε, αλλά μας υποτίμησε και προτίμησε και τις προσωπικές επιθέσεις του τύπου: «Η κ. Καλογιάννη, που ως αντιπεριφερειάρχης δήλωνε περήφανη για το πρόγραμμα ELENA και προέτρεπε τους Δήμους της Ηπείρου να  συμμετάσχουν σε αυτό, σήμερα καταψηφίζει. Επί της ουσίας  καταψηφίζει το δικό της σχέδιο, την δική της δουλειά».

 Αυτά που μας κατάθεσε ως φάκελο μελέτης δεν έγιναν αποδεκτά από την πλευρά μας και έτσι καταψηφίσαμε το θέμα.

 Η δημοτική αρχή, τελικά και με τη βοήθεια της αλλαγής του νόμου, ψήφισε την Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια Ηπείρου και εκχώρησε σε αυτήν την πλήρη αρμοδιότητα δημοπράτησης του έργου. Η Περιφέρεια δημοπράτησε το έργο και προσφάτως η Αρχή Ελέγχου Προδικαστικών Προσφυγών στην οποία προσέφυγαν κάποιοι ενδιαφερόμενοι, επισημαίνει –και εκτός άλλων θεμάτων επί της διακήρυξης- ελλείψεις ίδιες με αυτές που είχαμε επισημάνει εμείς από τον Μάιο του 2020.

 Έτσι ακυρώθηκε η τρέχουσα διαδικασία δημοπράτησης.

 Σήμερα, όλοι αποδέχονται ότι πρέπει «να θεραπευτούν άμεσα όλες οι πλημμέλειες», ότι δηλαδή απαιτούνται επαναδιατυπώσεις στους όρους δημοπράτησης και ουσιαστικές συμπληρώσεις στην τεκμηρίωση του τεχνικού αντικειμένου.

 Το έργο πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατόν και η απόφαση της αρχής αυτής, θεωρούμε ότι εξυπηρετεί έστω και εμμέσως (αφού προκλήθηκε από υποψήφιους εργολάβους) τα συμφέροντα του δήμου.

 Ποιά είναι τα πολιτικά συμπεράσματα:

 1.    Λάθος της δημοτικής αρχής στο ότι δεν ενημέρωσε κανέναν σχετικά με το σχεδιασμό και τις προθέσεις της για το έργο από το καλοκαίρι του 2019.

 2.    Λάθος τη δημοτικής αρχής που δεν τήρησε τα συμφωνηθέντα κατά το δημοτικό συμβούλιο του Οκτωβρίου του 2019.

 3.    Λάθος της δημοτικής αρχής που δεν έλαβε υπ όψιν της τα απαιτητά παραδοτέα της μελέτης, όπως της καταθέσαμε.

 4.    Λάθος της δημοτικής αρχής που υποτίμησε το δημοτικό συμβούλιο.

 5.    Λάθος της δημοτικής αρχής που εκχώρησε τα πάντα που σχετίζονται με τη δημοπράτηση του έργου στην περιφέρεια.

 6.    Λάθος της δημοτικής αρχής που υποτίμησε τις υπηρεσίες του δήμου.

 7.    Λάθος της δημοτικής αρχής που δεν κατανοεί τη διαφορά μεταξύ μελετητή και τεχνικού συμβούλου.

 8.    Λάθος της δημοτικής αρχής που ισχυρίζεται ότι το έργο θα εξελιχθεί χωρίς να πληρώσουν οι πολίτες ούτε ένα ευρώ τόσο στη φάση της ωρίμανσης όσο και στη λειτουργία.

 9.    Λάθος της δημοτικής αρχής που προσέφυγε σε προσωπικές επιθέσεις εναντίον των δημοτικών συμβούλων που είχαν ενστάσεις για την πρακτική της και ιδιαίτερα σε εμένα προσωπικά.

 10. Λάθος της δημοτικής αρχής που μετά την απόφαση της ΑΕΠΠ, κρύφτηκε πίσω από την ανακοίνωση της περιφέρειας, όπως συνηθίζει.

 Επιπροσθέτως, συνεργάστηκα με τον Αλέκο Καχριμάνη για εννέα έτη και για μια ακόμη φορά τον ευχαριστώ για την εμπιστοσύνη που με περιέβαλλε κατά την περίοδο της κοινής μας θητείας. Είναι απολύτως αποδεκτό από όλους, ότι προβήκαμε σε μεταρρυθμίσεις σε πολλούς τομείς και η περιφέρειά μας άλλαξε και όψη και πορεία. Πλην όμως και επί του θέματος, αναγκάζομαι  να αναφέρω τα παρακάτω:

 1.    Λάθος της περιφερειακής αρχής που δεν αναγνωρίζει ότι η παράταξη ΙΩΑΝΝΙΝΑ_2023 ήταν εκείνη που στήριξε τη δημοτική αρχή για να προχωρήσει το έργο τον Οκτώβριο του 2019 και που προσπάθησε να την βοηθήσει και να την προφυλάξει με τις παρατηρήσεις της τον Μάιο του 2020.

 2.    Λάθος της περιφερειακής αρχής που μου επιρρίπτει ευθύνες ότι δεν συνέβαλα στην ομαλή διεξαγωγή του διαγωνισμού και στην υλοποίηση ενός έργου χωρίς μελέτες. Η περιφερειακή αρχή όφειλε να γνωρίζει ότι η παράταξη ΙΩΑΝΝΙΝΑ_2023 είναι δημοτική παράταξη του Δήμου Ιωαννιτών και καταθέτει τις απόψεις της στη δημοτική αρχή και ελέγχει τη δημοτική αρχή. Δεν έχει δε, καμία πρόθεση ή αρμοδιότητα ή δικαιοδοσία να καταθέτει παρατηρήσεις και συμβουλές για οποιαδήποτε ενέργεια, οποιουδήποτε άλλου φορέα.

  Δύο άλλα θέματα που θεωρούμε ότι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαλόγου στο δημοτικό συμβούλιο είναι:

 ·           η εκκρεμότητα, εδώ και ένα χρόνο, της μελέτης βιωσιμότητας της εταιρείας «ΜΕΡΙΜΝΑ» και

 ·           τα τεκταινόμενα στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «ΣΧΕΔΙΑ» και το μέλλον του.

  Λίγα λόγια για τα πολιτικά χαρακτηριστικά της αντιπολιτευτικής μας πρακτικής:

 ·           Ασκούμε ουσιαστική –εποικοδομητική- κριτική, καθώς μελετούμε σε βάθος κάθε θέμα και τοποθετούμαστε πάντα συγκεκριμένα και αναλυτικά με πλήρη τεκμηρίωση.

 ·           Είμαστε διεκδικητικοί για τα συμφέροντα του δήμου, αντικειμενικοί και απροκατάληπτοι, και υπερψηφίζουμε τις επιλογές της δημοτικής αρχής που κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση.

 ·           Παρουσιάζουμε σοβαρές εναλλακτικές προτάσεις, ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες λύσεις, με κύρια στόχευση το μέλλον και την προοπτική του δήμου.

 ·           Μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας, και αποφεύγουμε αυτά που διχάζουν.

 ·           Δεν κολακεύουμε τους δημότες και κυρίως δεν λαϊκίζουμε.

  Επί του «πιεστηρίου»:

 Διαβάσαμε στον τύπο ότι η κυβέρνηση προτίθεται σε νομοσχέδιο «σκούπα» να αυξήσει ακόμη περισσότερο τις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής. Μία από αυτές που θα εκχωρηθούν είναι και η ίδρυση Αναπτυξιακού Οργανισμού.

 Επί του θέματος λοιπόν, είναι γνωστό ότι αυτό έχει λάβει απορριπτική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο. Είναι γνωστή και η θέση της παράταξής μας. 

 Στην περίπτωση που ψηφιστεί η συγκεκριμένη διάταξη και για να είναι ξεκάθαρα τα θέματα, δηλώνουμε ότι εάν οι συνδημότες μας, μας δώσουν εντολή να αναλάβουμε τη διοίκηση του δήμου, θα καταργήσουμε όποια εταιρεία τέτοιου είδους συστήσει η τρέχουσα δημοτική αρχή.

 Στην πολιτική δύο ρόλοι υπάρχουν. Ή υποδύεσαι τον ρόλο ή τον υπηρετείς.

 Εμείς τον υπηρετούμε.

 Κυρίες και Κύριοι,

 σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας και ευχαριστώ, ιδιαιτέρως, τον Πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου και Δήμαρχο Δωδώνης, Χρήστο Ντακαλέτση, για την παραχώρηση των γραφείων της ΠΕΔ Ηπείρου, ώστε να φιλοξενηθεί η σημερινή εκδήλωση.