gine melos youtube live

Ανεξ 02 Προσφάτως, περιοδεύσαμε στο ιστορικό εμπορικό κέντρο της πόλης μας, στην οδό Ανεξαρτησίας, τα μπεζεστένια και τα σοκάκια που αποτελούσαν, μέχρι πρόσφατα, τον πυρήνα του εμπορίου της πόλης.

 Οι περισσότεροι από μας συνδέονται με κάποιο βίωμα ή κάποια θύμηση με αυτή την άλλοτε πολυσύχναστη και θορυβώδη γειτονιά.

 Σήμερα επικρατεί η εγκατάλειψη και η παρακμή. Τόσο οι κάτοικοι όσο και οι επαγγελματίες της περιοχής μας εξέφρασαν τους έντονους προβληματισμούς τους και τις ανησυχίες τους για το πώς θα εξελιχθεί η περιοχή αυτή. Δυστυχώς, είναι γεγονός ότι η περιοχή είναι ήδη υποβαθμισμένη.

 Οι ανησυχίες επιτείνονται και από την εξέλιξη του έργου της ανακατασκευής του οδοστρώματος, αφού κατατίθενται και προβληματισμοί:

 ·  για τις κλίσεις του αναβαθμισμένου οδοστρώματος σε συνδυασμό με τα αραιά χωροθετημένα φρεάτια ομβρίων, που σε βροχοπτώσεις υψηλής έντασης, θα οδηγήσουν τα όμβρια ύδατα προς τις εισόδους των καταστημάτων, αλλά και

 ·  για την εξαιρετική προσοχή που πρέπει να δοθεί στην ομαλή και τεχνικά ιδιαίτερη αποκατάσταση, των συμβολών της Ανεξαρτησίας και των καθέτων σε αυτήν οδών, όπως της οδού Χατζηκώστα, λόγω των υψομετρικών διαφορών.

 Παρεπιπτόντως, με αφορμή τη  πρόσφατη έγκριση των όρων δημοπράτησης του έργου: «Δημιουργία ισόπεδων κυκλικών κόμβων», είναι σκόπιμο η τεχνική υπηρεσία να επικαιροποιεί τις μελέτες αν απαιτείται, συζητώντας και με τους μελετητές που έχουν κατά καιρούς συνεργαστεί για τα αντίστοιχα θέματα με τον Δήμο μας, τόσο σε επίπεδο προδιαγραφών υλικών και τεχνοτροπίας, όσο και στις διαστασιολογήσεις. Τα έργα που υλοποιούμε δεν πρέπει να έχουν ημερομηνία λήξεως, αντιθέτως πρέπει να είναι τέτοια ώστε να μνημονεύονται ευμενώς οι συντελεστές τους από τις επερχόμενες γενιές.

 Επανέρχομαι στην υλοποίηση του έργου Open Mall.

 Τα έργα αυτά σε πολλές πόλεις, έλαβαν πανελλήνια προώθηση την περασμένη περίοδο και όχι αδίκως. Οι προβλέψεις, για εκ βάθρων αποκατάσταση περιοχών, που στο κοντινό παρελθόν έσφυζαν από ζωή και καθόριζαν τον παλμό των πόλης και τώρα οι κατά τόπους οικονομικές εξελίξεις τις περιθωριοποίησαν, ήταν αντικειμενικά σωστές επιλογές.

Ανεξ 01 Πλην όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στη δική μας πόλη, δημιουργούνται έντονοι προβληματισμοί, μήπως τελικά όλο το έργο αφορά την ανακατασκευή του οδοστρώματος της Ανεξαρτησίας, και:

 ·  Δεν υπάρξει χρηματοδότηση για την πλήρη αποκατάσταση όλων των προσόψεων των κτιρίων και κυρίως των διατηρητέων.

 ·  Δεν αναδειχθεί και δεν αξιοποιηθεί η παλιά λαϊκή αγορά, ως στοιχείο πολιτισμού.

 ·  Δεν κατατεθεί ο σχεδιασμός του Δήμου για την ανακατασκευή και αξιοποίηση κτιρίων διαφόρων κληροδοτημάτων ή για πεζοδρομήσεις ως συνέχεια των υφιστάμενων.

 Κύριε Δήμαρχε,

 επειδή όλα τα προαναφερόμενα ζητήματα, νομίζω ότι πρέπει να μας απασχολήσουν όλους και σοβαρά, προτείνουμε, το συντομότερο δυνατόν και σε μία από τις προσεχείς συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου να προσκληθούν οι εκπρόσωποι του Συλλόγου του Ιστορικού Κέντρου «Παλιά Γιάννινα», ώστε να μας καταθέσουν συγκεκριμένες απόψεις για την περιοχή.

Άλλωστε, θυμάμαι καλά, καθ’ ότι συμμετείχα στην εκδήλωση του περασμένου καλοκαιριού, ότι έχουν απευθύνει αίτημα για την εκπόνηση ενός προγραμματικού σχεδίου ανάπτυξης (master plan) για την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου των Ιωαννίνων, ώστε να αποτελέσει προγραμματική πολιτική δέσμευση όλων των επερχόμενων δημοτικών αρχών, για την εξέλιξη της ιστορικής αυτής γειτονιάς.

 Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου στις 22.12.2021

 ΘΕΜΑ: Σχεδιασμός μεταφοράς δικαστικών φυλακών.

Οι απόψεις της παράταξής μας.

 df 01  Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 Προσφάτως, αναρτήθηκε για δεύτερη φορά στο σύστημα διαύγεια, η απόφαση του συμβουλίου μας σχετικά με την «Παραχώρηση έκτασης στο υπ. Προστασίας του Πολίτη για τη μετεγκατάσταση του καταστήματος κράτησης Ιωαννίνων».

 Με αφορμή την επανα-ανάρτηση αυτή, επιθυμούμε να ενημερωθούμε για τα παρακάτω:

 a. Τι ακριβώς προέκυψε και απαιτήθηκε η δεύτερη αυτή ανάρτηση, τι αφορά και ποια σημεία τροποποιούνται.

 b. Επειδή, εκφράζεται ρητά η απαίτηση του Δημοτικού Συμβουλίου, το οικόπεδο στο Σταυράκι να παραχωρηθεί δωρεάν στο Δήμο κατά πλήρη κυριότητα, όρο τον οποίο πρότεινε η παράταξή μας στη σχετική συνεδρίαση, και τελικά υιοθετήθηκε από το σώμα, σας παρακαλούμε να μας ενημερώσετε αν έχετε προβεί σε σχετικές ενέργειες, και αν ναι ποιά απόκριση έχετε λάβει από το αρμόδιο υπουργείο. Είναι κρίσιμη η εξέλιξη αυτή, ώστε να είναι δυαντόν να σχεδιάσουμε αξιοποίηση του οικοπέδου αυτού από τώρα.

Η κατασκευή του νέου καταστήματος κράτησης (δικαστικές φυλακές), δυναμικότητας 600 κρατουμένων, σε έκταση 100 στρεμμάτων στην περιοχή της Κόντσικας, είναι αυτονόητο ότι θα απαιτήσει μεγάλες παρεμβάσεις στις υφιστάμενες υποδομές των δικτύων κοινής ωφέλειας της γύρω περιοχής. Επέκταση του δικτύου ύδρευσης, επέκταση του δικτύου παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, κατασκευή σύγχρονης μονάδας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων που θα καλύπτει τις ανάγκες της ή σύνδεση σε υφιστάμενο δίκτυο της ΔΕΥΑΙ. Η παράταξή μας, κυρίως για λόγους ανταπόδοσης στις κοινωνίες των τοπικών κοινοτήτων Κόντσικας, Μαρμάρων, Ασβεστοχωρίου και Κοσμηράς αλλά και για λόγους που άπτονται σε ορθή περιβαλλοντική πρακτική, θεωρεί σκόπιμο και προτείνει στη δημοτική αρχή, να κινητοποιηθεί άμεσα -αφού οι εγκαταστάσεις των νέων δικαστικών φυλακών βρίσκονται σε επίπεδο σχεδιασμού- ώστε όλες οι σχεδιαζόμενες υποδομές να διαστασιολογηθούν και να προδιαγραφούν κατά τέτοιον τρόπο που να συμπεριλαμβάνουν και τις ανάγκες των προαναφερόμενων τοπικών κοινοτήτων και να είναι εύκολη η διασύνδεσή τους στις νέες εγκαταστάσεις.

 Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου στις 22.12.2021

 ΘΕΜΑ: Σχεδιασμός Αστικής Κινητικότητας.

 Οι απόψεις της παράταξής μας.

 Astiki Kinitikotita 2Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 Ο τρόπος με τον οποίον μία οργανωμένη κοινωνία ορίζει και καθορίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις αυτών που κινούνται στο δημόσιο χώρο είναι δείγμα πολιτισμού και ζήτημα απόλυτης προτεραιότητας για κάθε έναν που διαχειρίζεται τα κοινά θέματα.

 Για τον δήμο μας έχουν κατατεθεί κατά καιρούς σοβαρές και κρίσιμες μελέτες και σχεδιασμοί για το πώς είναι δυνατόν να ξεπεραστούν τα προβλήματα που δημιούργησε η άναρχη δόμηση και η έλλειψη ενός βασικού –μη ανατρέψιμου- πολεοδομικού σχεδιασμού, με αποτέλεσμα η κυκλοφορία αναπήρων, πεζών, ποδηλατών, οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών να γίνει ομαλή και εν τέλει χωρίς να εξαντλούνται τα όρια της υπομονής μας.

 Συγκυριακά, τις τελευταίες ημέρες όλοι δοκιμάζουν τα νεύρα τους κινούμενοι στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης, και δοθείσης της ευκαιρίας παρακαλώ τους αρμόδιους αντιδημάρχους να συνεννοηθούν σχετικά με την τροχαία, ώστε για το επόμενο δεκαπενθήμερο των εορτών να γίνει κάποια ειδική ρύθμιση για να βελτιωθεί η εικόνα και η λειτουργία της κίνησης των αυτοκινήτων.

 Για τους λόγους αυτούς, κατά τη συζήτηση, για την έγκριση από την Οικονομική Επιτροπή, της οριστικής παραλαβής της μελέτης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Ιωαννιτών, προτείναμε να ανατεθεί σύντομα από τη δημοτική αρχή η εκπόνηση του «Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας (Σ.Α.Π.)», το οποίο αποτελεί ουσιαστικά εξειδίκευση του ΣΒΑΚ. Εάν και εφόσον πληρούνται οι αναγκαίες προδιαγραφές, προτείναμε, ειδικότερα, η ανάθεση αυτή να γίνει στους μελετητές που εκπόνησαν και το ΣΒΑΚ του Δήμου Ιωαννιτών, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της εκπόνησης της μελέτης ταχύτερα και να διέπεται ο γενικός σχεδιασμός από τις ίδιες κατοχυρωμένες αρχές, όρους και συνθήκες.

Θεωρούμε ότι η εκπόνηση του Σχεδίου Αστικής Προσβασιμότητας είναι παραπάνω από επιβεβλημένη, ειδικότερα όπως καταδείχθηκε και στην προχθεσινή διαδικτυακή εκδήλωση του Δήμου για την υποβολή υποψηφιότητας στο πλαίσιο των 100 κλιματικά ουδέτερων πόλεων έως το 2030. Το εγχείρημα αυτό, βεβαίως, η παράταξή μας το υποστηρίζει και ενθαρρύνει σχετικά τους αρμόδιους της δημοτικής αρχής σε πιο εντατική διεκδίκηση. Πρέπει όλοι μας, θεσμικοί φορείς, παράγοντες και δημότες να το εκλάβουμε ως ευκαιρία κρίσιμων διαρθρωτικών αλλαγών και να το αντιμετωπίσουμε με τη δέουσα σοβαρότητα.