gine melos youtube live

 DS tk 211014Η Τατιάνα Καλογιάννη, στη δευτερολογία της ανέφερε τα ακόλουθα:

  Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 Τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού είναι ανταποδοτικά, με την έννοια ότι αποτελούν αντιπαροχή για τις υπηρεσίες καθαριότητας και φωτισμού που παρέχουν οι δήμοι. Είναι  θέμα οικονομικής φύσης και αφορά το σύνολο των συμπολιτών μας. Τα νοικοκυριά, τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις που διαμένουν ή δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον Δήμο Ιωαννιτών.

 Κατά την άποψή μας, τα όποια οικονομικά μέτρα και επιβαρύνσεις προς τους δημότες και τους επαγγελματίες του Δήμου πρέπει να είναι αποτέλεσμα συνεννόησης και διαλόγου σε πρώτο στάδιο με τους θεσμικούς κοινωνικούς και οικονομικούς φορείς της κοινωνίας μας (Επιμελητήριο, Επαγγελματικούς Συλλόγους κλπ), και στη συνέχεια μεταξύ των Δημοτικών Παρατάξεων. Ιδιαίτερα δε, σε συνθήκες όπως οι σημερινές, μετά από 12ετή οικονομική κρίση και λόγω της πανδημίας που δημιουργεί συνεχώς ανασφάλεια, ανησυχία και δυστυχώς και μεγάλες απώλειες.

 Είναι γεγονός ότι αυτή η διαδικασία αποφεύγεται από τη δημοτική αρχή. Γιατί; Γιατί είναι εύκολο να αλλάζεις συντελεστές σε μία αριθμητική συνάρτηση για να προκύπτει ο ισοσκελισμός και στη συνέχεια, βιαστικά και γρήγορα, να επιδιώκεις την απαιτούμενη συναίνεση ή έγκριση σε ένα ελεγχόμενο όργανο όπως η Οικονομική επιτροπή του Δήμου αρχικά και μετά από το δημοτικό συμβούλιο. Τι διάλογος και ανταλλαγή απόψεων μπορούν να γίνουν έτσι;

 Στο μοτίβο αυτό, η εισήγησή σας, για πολλοστή φορά, κατατέθηκε Σάββατο βράδυ, την Τρίτη το μεσημέρι συνεδρίασε η Οικονομική Επιτροπή και σήμερα Τετάρτη το Δημοτικό Συμβούλιο! Ούτε υποτίμηση του νομίσματος δεν γινόταν στο παρελθόν πιο γρήγορα, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση υποτιμάται συστηματικά ο ρόλος και τα ίδια τα μέλη του Δημοτικού συμβουλίου.

 Δεν σας ενδιαφέρει ποιες υπηρεσίες θα προσφέρετε, τι προδιαγραφές θα τις συνοδεύουν, αν θα προτείνετε καινοτόμες δράσεις και τεχνικές και εάν και κατά πόσο αυτές θα ικανοποιούν τους δημότες. Κυρίως δεν ενδιαφέρεστε αν θα έχουν τη δυνατότητα, ειδικά σήμερα, οι συνδημότες να εξοφλήσουν τις προκύπτουσες πρόσθετες υποχρεώσεις. Προβαίνετε στις χρεώσεις για να κλείσετε αριθμητικά το θέμα, ως ένας απρόσωπος εισπρακτικός μηχανισμός.

 Ο Δήμος μας πρέπει να έχει χαρακτήρα ενός κοινωνικά ευαίσθητου και οικονομικά υποστηρικτικού θεσμικού οργανισμού, και να έχει συζητήσει με φορείς όπως οι επαγγελματιές, οι τρίτεκνες & πολύτεκνες οικογένειες, τα άτομα με αναπηρία, οι άνεργοι σχετικά με του τί είδους υποστήριξη θα ήθελαν.

 Είχατε υποσχεθεί να μελετήσετε με ποιόν τρόπο είναι δυνατόν να επιτευχθεί η σύγκλιση των ανταποδοτικών τελών μεταξύ των δημοτικών ενοτήτων, θέμα που εκρεμεί εδώ και 10 χρόνια από την εφαρμογή του νόμου ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. Δεν το κάνατε, και για το λόγο αυτό είστε εκτεθειμένοι.

 Επανειλημμένα εμείς, (η δική μας παράταξη), σας ζητήσαμε στη διάρκεια δημοτικών συμβουλίων, αλλά και εγγράφως, να ενημερωθούμε για το αν υπάρχει ταμειακό πλεόνασμα στα ανταποδοτικά τέλη, και εάν αυτά τα ταμειακά διαθέσιμα είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν νομίμως προς όφελος των συνδημοτών για παρεμβάσεις στους τομείς της Καθαριότητας και του Ηλεκτροφωτισμού, αλλά ουδέποτε μέχρι σήμερα λάβαμε μία ξεκάθαρη, επίσημη, σοβαρή και τεκμηριωμένη απάντηση.

 Σήμερα, και επί του θέματος, στην εισήγησή σας προτείνετε αύξηση κατά 300.000€ περίπου στα ανταποδοτικά τέλη 2022 και σε συγκεκριμένες κατηγορίες προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες ανταποδοτικού χαρακτήρα. Αναφέρετε επίσης, ότι: «το σύνολο των δαπανών για τη λειτουργία της Ανταποδοτικής Υπηρεσίας για το οικονομικο έτος 2021 που είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν, θα καλυφθούν από τα εκτιμώμενα διαθέσιμα έσοδα και από το χρηματικό υπόλοιπο ανταποδοτικών υπηρεσιών προηγούμενων ετών».

 Ο δημοτικός σύμβουλος Σπύρος Γκίζας, ως κύριος εισηγητής του θέματος, αφού ανέλυσε το τί έχει γίνει και τί όχι από τη δημοτική αρχή για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες, κατέθεσε στο σώμα συγκεκριμένη πρόταση για την αξιοποίηση χρηματικού υπολοίπου ανταποδοτικών υπηρεσιών προηγούμενων ετών. Είναι βέβαια γνωστό ότι το ποσό αυτό αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό, για άγνωστο προς εμάς λόγο.

 Προκύπτει λοιπόν η ανάγκη να ισορροπήσουμε μεταξύ:

 ·         της μείωσης, των εισπράξεων ανταποδοτικών τελών λόγω COVID, καθώς καταστήματα και επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστά για μεγάλα χρονικά διαστήματα, και

 ·         της αύξησης, των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας και των καυσίμων, με ότι επιφέρει στη λειτουργία των συγκεκριμένων υπηρεσιών του Δήμου,

 και

 ·         της αναγκαίας έμπρακτης κατάθεσης αλληλεγγύης προς την τοπική κοινωνία και ελάφρυνσης όσο είναι δυνατόν των δημοτικών τελών στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Ιδίως τις μικρές και μικρομεσαίες.

Εσείς -ως Δημοτική Αρχή αυτής της πόλης- έχετε την υποχρέωση ανάληψης αυτής της πρωτοβουλίας, να σχεδιάσετε και να εισηγηθείτε την πρόταση που ικανοποιεί τα παραπάνω.

Εμείς καταθέσαμε την δική μας πρότασή, την οποία και ψηφίζουμε και παρακαλούμε να καταχωρηθεί στα πρακτικά της σχετικής απόφασης.

 Sp Gkizas smΣτην Οικονομική Επιτροπή στις 30-11-2021 και για το θέμα Ανταποδοτικά Τέλη 2022, ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξής μας, κος Σπύρος Γκίζας, έθεσε στη δημοτική αρχή για μια ακόμη φορά το ερώτημα ποιό είναι το ποσό του ταμειακού υπόλοιπου από τα ανταποδοτικά και για ποιους λόγους δεν το αξιοποιούμε προς όφελος των δημοτών. Λόγω του ότι η απάντηση που λάβαμε δεν ήταν ξεκάθαρη, επίσημη, σοβαρή και τεκμηριωμένη, επιφυλαχθήκαμε να τοποθετηθούμε συνολικά για το θέμα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

 Ακολουθεί η τοποθέτηση του κύριου εισηγητή της παράταξής μας και δημοτικού συμβούλου, κου Σπύρου Γκίζα.

 Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και Κύριοι.

 Μέχρι σήμερα, η δημοτική αρχή:

 1.  Δεν έχει κάνει πράξη έργα και δράσεις για μείωση του ενεργειακού κόστους, για τα οποία η παράταξή μας έχει προτείνει πολλές φορές στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, όπως:

 a.  Προκήρυξη Διεθνούς Διαγωνισμού για την αναζήτηση νέου εναλλακτικού παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας (συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ ΑΕ) ώστε να πετύχουμε μικρότερη τιμή ανά kwh σε όλες τις δημοτικές εγκαταστάσεις,

 b.  Πραγματική απεικόνιση με διακριτό επιμερισμό για τις δαπάνες φωτισμού οδών και πλατειών και για τις δαπάνες κτιρίων, σχολείων, αντλιοστασίων, κλπ. Στην εισήγησή μας τον Ιούλιο του 2020 είχαμε τεκμηριώσει ότι η πραγματική δαπάνη για τον φωτισμό οδών και πλατειών (ΦΟΠ) δεν ανέρχεται στα 2 εκατ.€ αλλά στο 1,5 εκατ. € περίπου.

 c.   Ανάπτυξη της ανακύκλωσης και της διαχείρισης των βιοαποβλήτων, τα ποσοστά των οποίων βρίσκονται σήμερα στον Δήμο μας στο 7,6% και 0% αντίστοιχα.

 d.  Αναδιοργάνωση της υπηρεσίας καθαριότητας, αναδιάταξη του τρόπου αποκομιδής, επικαιροποίηση των σχετικών μελετών, κλπ, όπως τα αναφέραμε και στην εισήγήσή μας στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο.

 2.  Δεν έχει δαπανήσει ούτε ευρώ από τα ανταποδοτικά τέλη για την προμήθεια εξοπλισμού, αφού αυτός χρηματοδοτείται από διάφορα προγράμματα, όπως η αντικατάσταση απορριμματοφόρων, σάρωθρα, ανατρεπόμενα, κλπ. μέσω προγράμματος Φιλόδημος και ΕΣΠΑ,

 3.  Δεν έχει εκπονήσει, ακόμη, τη μελέτη σύγκλισης των ανταποδοτικών τελών μεταξύ των πρώην Καποδιστριακών Δήμων όπως προβλέπεται από τον νόμο «Καλλικράτης» του 2010 και παρόλο που ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών είχε υποσχεθεί από το 2019.

   Αντιθέτως,

 1.  Έχει γίνει πρόσληψη προσωπικού με δίμηνα και οκτάμηνα,

 2.  Υπάρχει εργολάβος για την αποκομιδή απορριμμάτων στις δημοτικές ενότητες Μπιζανίου – Ανατολής – Περάματος και Παμβώτιδος,

 3.  Υπάρχει αύξηση εσόδων στον Δήμο από τις δηλώσεις διόρθωσεις τ.μ. ακινήτων, 

 4.  Υπάρχουν συμπληρωματικά έσοδα από επιχορήγηση του υπουργείου Εσωτερικών λόγω της πανδημίας,

 5.  Ο Δήμος χρηματοδοτεί – επιχορηγεί επιχειρήσεις του Δήμου από τα ανταποδοτικά τέλη, όπως έγινε προφάτως για το Πνευματικό Κέντρο και τον ΟΚΠΑΠΑ και

 6.  Δεν αξιοποιεί το αποθεματικό που προέρχεται από ανταποδοτικά τέλη, δηλαδή έσοδα, παρελθόντων ετών.

   Και επειδή με βάση τα παραπάνω, αλλά και γιατί η δημοτική αρχή είναι ανύμπορη να χαράξει νέα δεδομένα για τον Δήμο μας, παρατηρούμε, σήμερα, στην εισήγηση για τα ανταποδοτικά τέλη 2022, ότι:

 · το κόστος καθαριότητας αγγίζει τα 11.500.000€ και μπορεί και παραπάνω εξαιτίας των ερωτηματικών που υπάρχουν σχετικά με τη μισθοδοσία που προϋπολογίζετε έναντι του 2021 και ο δήμος παραμένει βρώμικος,

 ·         τα τέλη στα ακίνητα για κοινωφελείς σκοπούς αυξάνονται κατά 0,30€/ m2

 ·         τα τέλη στις οικίες αυξάνονται σε σύγκριση με πέρυσι κατά 0,02 €/ m2

 ·         τα τέλη στα καταστήματα Ιωαννίνων αυξάνονται κατά 0,17 €/m2 και στις υπόλοιπες περιοχές από 0,10 έως 0,12 €/m2 και κυρίως στο Κουτσελιό αυξάνονται κατά 1 ευρώ!

 

Κυρίες και Κύριοι,

 Η παράταξή μας προτείνει να χρηματοδοτηθεί η υπηρεσία Καθαριότητας με το ποσόν του 1.200.000 € περίπου από το αποθεματικό που προέρχεται από τα ανταποδοτικά έσοδα, όπως έγινε και στις περιπτώσεις ΟΚΠΑΠΑ και Πνευματικό Κέντρο.

   Με το ποσό αυτό επιτυγχάνονται τα ακόλουθα:

 1.     κάλυψη της, προτεινόμενης από εσάς, αύξησης των 300.000 € και

 2.     μείωση των ανταποδοτικών τελών, ως ακολούθως:

 a.  στις Οικίες πόλεως Ιωαννίνων: μείωση κατά 0,20 € ανά τετραγωνικό, δηλαδή χρέωση ανταποδοτικού τέλους για το 2022, 1,40 €/m2. Η μείωση αυτή αφορά το ποσό των 701.553€ και έχει σαν αποτέλεσμα τη σχετική σύγκλιση στον πρώην Καποδιστριακό Δήμο Ιωαννιτών

 b.  στα Καταστήματα πόλεως Ιωαννίνων: μείωση κατά 0,30 € ανά τετραγωνικό, δηλαδή χρέωση ανταποδοτικού τέλους για το 2022, 3.20€/m2. Η μείωση αυτή αφορά το ποσό των 196.538€ και έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη της σύγκλισης –για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια από την έναρξη εφαρμογής του νόμου “ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ”-.

  Κυρίες και Κύριοι, το ποσό του 1.200.000€ περίπου που προκύπτει από την εξάλειψη της προτεινόμενης από εσάς αύξησης και από την προτεινόμενη μείωση συγκεκριμένων κατηγοριών ανταποδοτικών τελών, θεωρούμε ότι είναι και λογικό αφού αξιοποιούμε το αποθεματικό και χρέος μας προς τους συνδημότες μας λόγω των οικονομικών δύσκολων συγκυριών που διανύουμε.

Σας προτρέπουμε, σας προσκαλούμε να ψηφίσετε την πρότασή μας.

DS tk 211014 Κυρίες και Κύριοι,

 Σήμερα, συζητάμε το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2022, στην κατάρτιση του οποίου καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια και πάλι για να καλυφθούν τα προβλήματα, να εξωραϊστεί η ελαττωματική παραγωγικότητα και να παρουσιαστούν αυξημένα ποσά, ώστε να προκληθεί και πάλι έντεχνα η εντύπωση μιας παραγωγικής θητείας για τη δημοτική αρχή.

 Δυστυχώς, τα πραγματικά δεδομένα, είναι διαφορετικά και η αποτύπωσή τους δεν είναι δυνατόν να εξαντληθεί σε συνθηματολογία. Είναι απαραίτητο για την γνώση του δημότη να καταγράφεται αναλυτικά και τεκμηρειωμένα.

 Σχετικά με τα συμβασιοποιημένα έργα:

 Ο προϋπολογισμός τους για το 2022 που αποτυπώνεται στην εισήγηση είναι διπλάσιος από αυτόν του 2021 και ανέρχεται στα 25,8εκατ.€ περίπου. Όμως:

 1.    με την αφαίρεση των ποσών που αφορούν τα έργα με βεβαίωση περαίωσης (με Π/Υ μελέτης 3,6 εκατ.€ περίπου), δηλαδή τα τελειωμένα και χωρίς προϋπολογισμό πλέον έργα, τα οποία δεν έχουν καμία θέση για αναφορά, το ποσό μειώνεται στα 22,2 εκατ. €.

 2.    ακόμη, ως προϋπολογισμός αναφέρεται ο προϋπολογισμός μελέτης κάθε έργου και όχι ο συμβατικός προϋπολογισμός. Δεδομένου δε, ότι μεσοσταθμικά οι εκπτώσεις στα έργα του Δήμου ανέρχονται σε ποσοστό 46%, αντί των 22,2 εκατ.€ όπως αναφέρεται, στην πραγματικότητα εκτελούνται έργα μόλις 12 εκατ.€ και

 3.    επιπλέον, εντέχνως παραβλέπεται η αναφορά στην «Απορρόφηση» κάθε έργου, από την οποία θα γινόταν αντιληπτή η εξέλιξη της υλοποίησης κάθε έργου.

 Στο σημείο αυτό θεωρούμε σκόπιμο να ενημερώσουμε και το σώμα και τους δημότες, αφού η διοίκηση του Δήμου δεν φαίνεται να έχει τέτοια πρόθεση, ότι η «Απορρόφηση»:

 a.  για το έτος 2020 και σύμφωνα με την «Ανακεφαλαίωση απολογισμού εξόδων από 01.01.2020 έως 31.12.2020», ανήλθε στο 8,52% για τα εργα και στο 28,52% για τις μελέτες, και 

b.  για τα 2 πρώτα τετράμηνα του 2021 και σύμφωνα με την «Εκτέλεση Προυπολογισμού έως 31.08.2021» στο 5,57% για τα έργα και στο 14,23% για τις μελέτες.

 Σχετικά με τα έργα σε φάση δημοπράτησης:

 Στα έργα αυτά, περιλαμβάνεται και η Βογιάννου Γενημματά προϋπολογισμού 24,8 εκατ.€. Συνεπώς, εάν εξαιρεθεί αυτό -το ένα και μοναδικό μεγάλο έργο που πασχίζει η δημοτική αρχή να συμβασιοποιήσει εδώ και 2 χρόνια, και δεν μπορεί ακόμη- όλα τα υπόλοιπα έργα αθροίζουν στο ποσό των 14,8 εκατ.€, λίγο μικρότερο από εκείνο του 2021 κατά 1,5 εκατ.€.

 Σχετικά με τα έργα σε φάση μελέτης και τα νέα έργα:

 Ο προϋπολογισμός τους για το 2022 που αποτυπώνεται στην εισήγηση είναι σχεδόν ο ίδιος με αυτόν του 2021 και ανέρχεται στα 42 εκατ.€ περίπου. Εμπεριέχονται, όμως, έργα τα οποία έχουν μεν υποβληθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα, αλλά δεν έχουν ενταχθεί μέχρι σήμερα, συνολικού προϋπολογισμού 20 εκατ.€ περίπου. Αυτό παρατηρείται για πρώτη φορά και στο σημείο αυτό αναρωτιόμαστε εάν αυτά θα εγγραφούν και στον προϋπολογισμό του 2022.

 Η πραγματικότητα κύριοι της δημοτικής αρχής είναι σκληρή και επειδή για το συγκεκριμένο θέμα αποτυπώνεται μόνο με αριθμούς και όχι με φωτογραφίες, δεν κρύβεται.

 Τα νέα έργα αφορούν σε μικροπαρεμβάσεις οδοστρωσίας, πεζοδρομίων, κλπ.  Θα τολμούσαμε να πούμε ότι, σήμερα και στο ήμισυ της θητείας της δημοτικής αρχής, και για πρώτη φορά καταγράφεται ένας προσανατολισμός σε έναν τουλάχιστον τομέα. Σε αυτόν του να τρέξουμε να προλάβουμε καμία μικροεξυπηρέτηση, κυρίως στις Δημοτικές Ενότητες Ανατολής και Παμβώτιδας, τουλάχιστον, καθώς πλησιάζουν και οι εκλογές. 

 Είναι προφανές σε όλους, ότι είναι ανώφελο να δημιουργούνται προσδοκίες για παραγωγή έργου που θα αφήσει κάποιο ίχνος της δημοτικής αυτής θητείας.

 Κυρίες και Κύριοι,

 Έχουν χαθεί πολλά κονδύλια και έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος. Γιατί; Γιατί η πολιτική διοίκηση του Δήμου δεν έχει ούτε ολοκληρωμένο σχεδιασμό ούτε διαχειριστική επάρκεια. Και επιτρέψτε μου να αναφερθώ συνοπτικά σε κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα.

 1.  Για τον οδικό άξονα Βογιάνου – Γενημματά αναφέρθηκα παραπάνω. Πλην όμως προκύπτει συσχετισμός του έργου αυτού με την χωροθέτηση του μεταφερόμενου -από το Ελληνικό- μεταλλικού κτιρίου, ειδικά αν η περιοχή της εγκατάστασης του είναι το Πανηπειρωτικό στάδιο. Είναι δεδομένο ότι ο δήμος εμπλέκεται και μάλιστα κατά καίριο και κρίσιμο τρόπο σε ολόκληρη της διαδικασία, για αυτό είναι καιρός να μας δώσετε ορισμένες εξηγήσεις και πληροφορίες για το τι γνωρίζετε και θα πώς θα χειριστείτε τα, σχετικά με την μεταφορά αυτή, θέματα (αδειοδοτήσεις, παραχώρηση δημοτικών εκτάσεων, κυκλοφοριακές συνδέσεις, συνδέσεις με ΟΚΩ διαχείρισης δήμου κτλ). Είτε το θέλουμε, είτε δεν το θέλουμε, είτε μας αρέσει είτε δεν μας αρέσει, η «καυτή» πατάτα θα περάσει από τα χέρια μας.

 2.  Ανάπλαση, ανάδειξη και προστασία παραλίμνιας περιοχής από την είσοδο της Δ.Κ. Περάματος έως την περιοχή "Μάτσικας": Και αυτό το έργο αυτό, προφανώς, βρίσκεται σε διοικητική ωρίμανση υπό τον έλεγχο «μερίδας πολιτών». Στις 02.12.2020, ένα χρόνο πριν, καταθέσαμε τον προβληματισμό μας για την παύση της κινητικότητας της δημοτικής αρχής για την υλοποίηση του έργου αυτού. Η δημοτική αρχή μας απάντησε ότι υπάρχουν διάφορα προβλήματα γραφειοκρατικής φύσεως. Αναρωτιόμαστε έαν σήμερα έχετε λύσει τα προβλήματα αυτά, καθώς το εργο αυτό αποτελεί τμήμα του έργου που εξήγγειλε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του ο αρμόδιος υπουργός στα Ιωάννινα και αφορά τον ποδηλατόδρομο-πεζόδρομο περιμετρικά της Λίμνης. Βεβαίως η προώθηση προς υλοποίηση αυτού-καθαυτού του έργου του περιμετρικού ποδηλατόδρομου αφορά μία πολύ θετική εξέλιξη, που πρέπει να πιστωθεί στην Περιφέρεια και στον αρμόδιο υπουργό.

 3.  Ενσωμάτωση του χώρου παλαιών στρατιωτικών φυλακών στον αστικό ιστό ως κέντρο παροχής αστικών εξυπηρετήσεων: Εντάχθηκε σε χρηματοδοτικό πλαίσιο στις 13.07.2017 και από τότε παραμένει σε «φάση μελέτης». Κανείς δεν γνωρίζει σήμερα το χρονοδιάγραμμα παράδοσης μελετών, αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων καθώς και εκκίνησης της διαγωνιστικής διαδικασίας.

 4.  Κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων και δημιουργία υποδομών για την μεταστέγαση της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Ιωαννιτών: αγνοείται η τύχη του εδώ και πολλά χρόνια και δεν τιμά κανέναν η εικόνα αυτή δίπλα από τη Λίμνη μας.

 5.  Κατασκευή Πράσινου Σημείου στο Δήμο Ιωαννιτών: τον Μάρτιο του 2021 έγινε η ένταξη του έργου. Οκτώ μήνες μετά και με 4 συνεχόμενες τροποποιήσεις μελετών δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμη.

 6.  Δημιουργία ισόπεδων κυκλικών κόμβων: Υποβάλατε στο ΠΕΠ Ηπείρου το 2019, 1 Τεχνικό Δελτίο για την κατασκευή 5 κόμβων. Η ένταξη ακυρώθηκε. Επανυποβάλατε 2 Τεχνικά Δελτία για 4 κόμβους. Απορρίφθηκε ο ένας κόμβος και απέμειναν οι 3, τους οποίους μέχρι σήμερα -6 μήνες μετά την ένταξή τους- δεν έχετε δημοπρατήσει ακόμη αφού τροποποιείτε συνεχώς τις μελέτες και ενώ έχετε αναθέσει και υποστηρικτικές υπηρεσίες σε τεχνικό σύμβουλο! Να τα άκουγε ο Πέτσας αυτά, απορώ τι θα έλεγε!

 7.  Και δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ και στο έργο της ανάπλασης Πλατείας Πύρρου, για το οποίο σχολιάστηκε ότι η δημοτική αρχή προχώρησε στη δημοπράτηση του έργου σε 2 μήνες μετά την ένταξή του, έχοντας εναρμονιστεί με την προειδοποίηση του αρμόδιου υπουργού για απένταξη έργων εάν αυτά δεν συμβασιοποιούνται εντός εξαμήνου από την ένταξή τους. Ας θυμηθούν οι σχολιαστές, ότι το έργο δημοπρατείται με δύο (2) χρόνια καθυστέρηση εξ αιτίας μόνο και αποκλειστικά των αλλοπρόσαλλων χειρισμών της δημοτικής αρχής.  

 Η συζήτηση σήμερα δεν γίνεται για να δηλώσουμε θετική ή αρνητική άποψη για το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου. Είναι δεδομένο ότι τεχνικό πρόγραμμα πρέπει να υπάρχει εγκεκριμένο, για να υπάρχει ένα θεσμικό υπόβαθρο για να εκτελούνται τα οποιαδήποτε έργα και να εξοφλούνται οι κατασκευαστές και εργολάβοι.

 Η συζήτηση, όσον μας αφορά γίνεται για να καταδειχθεί ότι οτιδήποτε γίνεται στο δήμο μας, γίνεται περισσότερο ως ευτυχές μοιραίο, παρά ως αποτέλεσμα μιας συστηματικής διαδικασίας. Αναρωτιέται κανείς αν δεν υπήρχαν τα τρέχοντα χρηματοδοτικά πλαίσια (ΕΣΠΑ, Φιλόδημος, Πράσινο Ταμείο, Τρίτσης, Ταμείο Ανάκαμψης κτλ), και η πίεση που ασκείται για υποβολή προτάσεων για να εκταμιευτούν ταχύτητα οι διατιθέμενοι πόροι, τι ακριβώς θα βλέπαμε την περίοδο αυτή;

 Η παράταξή μας ψηφίζει ναι στην ύπαρξη ενός τεχνικού προγράμματος με όλες τις παραπάνω παρατηρήσεις, επισημάνσεις και αποτυπώσεις.