gine melos youtube live

 1ος Απολογισμός πεπραγμένων της Δημοτικής Αρχής.

 Οι απόψεις της παράταξής μας.

 Εισήγηση της Τατιάνας Καλογιάννη

 162115782 727184244634289 6196283399772197072 nΚύριε Δήμαρχε,

 Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 Αρχικά ευχόμαστε σε όλους υγεία και ταχεία αποκατάσταση μιας καθημερινότητας χωρίς φόβο και ανησυχία.

  Πριν δύο χρόνια, οι συμπολίτες μας επέλεξαν τους αντιπροσώπους τους στη διοίκηση του Δήμου, με ελπίδα και προσμονή για μία δραστική αντιμετώπιση των συσσωρευμένων προβλημάτων, αλλά και για τη θεμελίωση μιας νέας πορείας του Δήμου μας, ανταποκρινόμενη στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

 Σήμερα, στα μέσα της τρέχουσας δημοτικής περιόδου, η Δημοτική Αρχή καταθέτει ένα κείμενο εκατοντάδων σελίδων που επιγράφεται ως απολογισμός πεπραγμένων, προσδοκώντας μία ευνοϊκή κρίση από πολίτες που κατοικούν, δραστηριοποιούνται και επιχειρούν σε μία άλλη πόλη, σε έναν άλλον δήμο.

 Γιατί η πραγματικότητα δεν διαστρέφεται και δεν αλλοιώνεται.

 Ο Δήμος παραμένει στάσιμος και κυρίως χωρίς μία ορατή προοπτική προς μία ελπιδοφόρα μετεξέλιξη. Σε ολόκληρη τη χώρα οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν ήδη κινητοποιηθεί για να αξιοποιήσουν τις τρέχουσες χρηματοδοτικές ευκαιρίες, ενώ εμείς προσπαθούμε ασθμαίνοντας να συγκροτήσουμε –κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή- φακέλους χρηματοδότησης έργων ή δράσεων αμφίβολης χρησιμότητας για την δραστική αλλαγή της εικόνας ή της λειτουργίας του δήμου. Απλώς να λέμε ότι κάτι κάνουμε.

 Αναφορικά με τα τεχνικά έργα που αποτελούν τον καίριο βραχίονα επέμβασης στην καθημερινότητα του πολίτη:

 Ελάχιστα είναι αυτά που υλοποιούνται, ακόμη πιο λίγα αυτά που έχουν συμβασιοποιηθεί, ενώ εκλεκτοί συνεργάτες της δημοτικής αρχής έχουν αναλάβει να συγκροτήσουν άρον- άρον και όπως-όπως μελέτες (ελπίζουμε να παραδοθούν ολοκληρωμένες και εφαρμόσιμες) για έργα που, ενδεχομένως, θα υλοποιηθούν στο μέλλον.

 Αναφορικά με την αντιμετώπιση των θεμάτων που προέκυψαν από την πανδημία:

 Χορηγήθηκαν από την κεντρική διοίκηση πολλά κονδύλια και διευκολύνσεις στις δημοτικές αρχές για να ανταποκριθούν στην πρόκληση. Η δημοτική αρχή επέλεξε να εφαρμόσει τα γενικά οριζόμενα στις διάφορες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, ενώ όποιες άλλες προσαρμογές, της τιμολογιακής πολιτικής του Δήμου προς τους επιτηδευματίες, επιτεύχθηκαν, οφείλονται -κατά κύριο λόγο- σε πρωτοβουλία και σε σθεναρή υποστήριξή τους από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης.

 Διαχείριση απορριμμάτων, καθαριότητα, ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και εγκαταστάσεων, εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων, μειώσεις δαπανών για ενεργειακούς πόρους και άλλες συντονισμένες δράσεις εξοικονόμησης που προτάθηκαν από την αντιπολίτευση πολλάκις, απορρίφθηκαν αφού απευθύνθηκαν εις ώτα μη ακουώντων. Προσπάθειες από πλευράς μας, να ληφθούν υπ’ όψιν ορθές πρακτικές προετοιμασίας διαγωνισμών και οργάνωσης διαδικασιών, προσέκρουσαν σε τοίχο αυξημένης αντοχής σε κρούση.

         Υπερτιμημένα μερεμέτια, βαπτίζονται εμβληματικού χαρακτήρα επεμβάσεις.

          Επιδοτούμενες αδρά δράσεις (οι περισσότερες άυλες και διοργάνωση συζητήσεων περί των αυτονόητων) για την ενσωμάτωση των μεταναστών στην τοπική κοινωνία, αναδεικνύονται με την κατάλληλη επικοινωνιακή υποστήριξη ως έργο αναφοράς.

         Μερικά «μαργαριτάρια» από το κείμενο του απολογισμού που δεν προκαλούν μειδίαμα, αλλά προβληματίζουν για την απελπισία που φαίνεται ότι σας διακατέχει:

       i.    «Υποστήριξη Υφιστάμενων Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων». Πόσες υποστηρίχτηκαν και με ποιον τρόπο;

      ii.    «Εκπαιδευτικές Δράσεις για Περιβάλλον και Λίμνη: πραγματοποιήθηκαν αρκετές δράσεις για τον σκοπό αυτόν». Ποιές είναι οι δράσεις αυτές, πότε υλοποιήθηκαν, με ποιο αντικείμενο και σε ποιο target group απευθύνθηκαν;

     iii.    «Οι ξεναγήσεις διεξήχθησαν από έμπειρο ξεναγό και σε κάποιες από αυτές χρησιμοποιήθηκε λεωφορείο για τη μετακίνηση των συμμετεχόντων». Πόσες ξεναγήσεις έγιναν, σε ποιά αξιοθέατα, πόσοι συμμετείχαν σε αυτές;

    iv.    «Ολοκληρώθηκε ένα ευρύ πρόγραμμα κλαδεμάτων δέντρων και θάμνων». Με ποιά κριτήρια έγινε η προτεραιοποίηση, πού και πόσα έγιναν;

      v.    «ο Δήμος αποκατέστησε επικοινωνία με όλες τις εμπλεκόμενες ελεγκτικές υπηρεσίες». Δεν γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, ότι υφίσταται «εμπόλεμη» κατάσταση ή διάρρηξη σχέσεων μεταξύ του δήμου και άλλων αρχών ή υπηρεσιών.

    vi.    Αποστολή του φακέλου της επέκτασης του βιολογικού καθαρισμού στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Προφανώς πρόκειται για παρεξήγηση της σημερινής διαδικασίας. Σήμερα συζητάμε για τον απολογισμό έργου. Δεν ελέγχουμε την εξερχόμενη αλληλογραφία. (και παρεπιπτόντως μέχρι σήμερα γιατί ΔΕΝ έχει υπογραφεί ακόμη η σύμβαση;)

   vii.    Συζητήσεις και συναντήσεις με δημάρχους και αντιδημάρχους, κλπ. Υπάρχει σήμερα εταιρεία, επιχείρηση, οργανισμός, οποιαδήποτε δημόσια αρχή, που να μην διοικείται επαρκώς αν τα στελέχη της δεν έχουν διαρκή και απρόσκοπτη επικοινωνία και ειλικρινή ανταλλαγή απόψεων για κάθε θέμα; Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί τη δημοτική αρχή και τη ωθεί να αναφέρει το ευνόητο ως διακριτή και άξια μνημόνευσης δραστηριότητα; 

  viii.    Εμβληματικό έργο Νο 1: Ανάπλαση Πάρκου Πυρσινέλλα. Γιατί; Αποτελεί κίνητρο για την αύξηση της επισκεψιμότητας η ανάπλαση του χώρου όπως την υποβάλλατε στη διαχειριστική μελέτη;

    ix.    Εμβληματικό έργο Νο 2: Προστασία – ανάδειξη και διαμόρφωση σε χώρο αναψυχής του δασυλλίου Γορίτσα (στα Ζευγάρια). Θα αποτελέσει παγκόσμια πρωτοτυπία εάν έργο με προϋπολογισμό μελέτης 65.000€, καταστεί εμβληματικό για τον 10ο μεγαλύτερο δήμο μίας ευρωπαϊκής χώρας.

     x.     Εμβληματικό έργο Νο 3: Παρεμβάσεις στις εισόδους της πόλης. Πως είναι δυνατόν δύο τρεις πέντε υπό σχεδιασμό παράδρομοι να θεωρούνται εμβληματικό έργο;

  Κυρίες και κύριοι,

 Δεδομένου ότι θα ακολουθήσει σύντομα ειδική συζήτηση για την πορεία υλοποίησης έργων της δήμου μας, δεν θα κάνω κατάχρηση του χρόνου και δεν θα επεκταθώ περαιτέρω.

         Όμως είναι αναγκαίο, να σημειώσω κλείνοντας τα παρακάτω:

 Η δημοτική αρχή (περισσότερο ακόμη και ως διοικούσα σύμπραξη), είχε και τον χρόνο και την εμπειρία να ορίσει και τις προτεραιότητες και να κινηθεί μεθοδικά και οργανωμένα. Το ότι δεν το έκανε και κυρίως για το ότι είναι αναποτελεσματική και μη παραγωγική, πρέπει να το ανιχνεύσει -αν την ενδιαφέρει- σε αυτήν την ίδια. Ούτε στην αντιπολίτευση, ούτε στο προσωπικό του δήμου, ούτε στην πολιτική στελέχωση των δύο ταχυτήτων, ούτε στα απόνερα της πανδημίας.

  Εμείς, θα σταθούμε αρωγοί της, όπου εξυπηρετείται το συμφέρον του Δήμου και των πολιτών.

 Δεν βαδίζουμε και δεν πολιτευόμαστε με βάση μικροπολιτικούς υπολογισμούς που συναρτούν πολιτικό κόστος ή όφελος.

 Πολιτική για μας σημαίνει στάση αξιοπρέπειας και υπεράσπιση της αλήθειας και της διαφάνειας.

 

 

Ιδού, έστηκα επί την θύραν… 

 AD 210426Εισερχόμαστε, αγαπητοί συμπολίτες,  στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, την Εβδομάδα των Παθών.

 Ο Νυμφίος της Εκκλησίας, ο Κύριός μας και Θεός μας, και φέτος εν μέσω θλίψεως και δοκιμασίας δεν θα μας αφήσει μόνους. Αυτό έκανε πάντα.

 Άσχετα, αν καμιά φορά, εμείς, με αλαζονική πεποίθηση για την «αξία» μας, σκεφτόμαστε ή λειτουργούμε με τρόπο αυθάδη και προκλητικό, λες και μπορούμε να αναδειχθούμε ανώτεροι από την αγάπη και τη δικαιοσύνη του Θεού.

 Καλούμεθα, όμως, να ξαναζήσουμε την ευθύνη μας ως ταπεινοί άνθρωποι. Να επανεκτιμήσουμε τις ανάγκες μας, τις προτεραιότητές μας, τις επιλογές μας, τα κριτήριά μας, την αλήθεια μας, να διαλεχθούμε αυθεντικά με τον εαυτό μας.

 Ο Χριστός ανέστη εκ νεκρών για να μας κληροδοτήσει την αληθινή ελπίδα και πορευόμαστε στη ζωή μας.

 Πορευόμενοι προς το μέλλον, θα κουβαλάμε «τον σταυρό της δικής μας ανάστασης», άλλοτε στις πλάτες μας και άλλοτε στις ψυχές μας.

 Ο αναστηθείς Χριστός εμφορείται από άπειρη αγάπη.

 Η «Χριστοποίηση» του ανθρώπου αποτελεί τη μόνη αληθινή δυνατότητα του «είναι μας» και μοναδικός δρόμος σωτηρίας.

Υγεία και Καλή Ανάσταση.

 

 Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 05.04.2021

 Η παράταξή μας υπέβαλλε ερώτημα για την πορεία της άδειας ίδρυσης Υδατοδρομίου στη Λίμνη Παμβώτιδα. Η απάντηση και σε αυτό το ερώτημα δεν δημιουργεί καμία βάσιμη αισιοδοξία για ταχεία και θετική εξέλιξη της προσπάθειας.

 Ερωτών: Στάθης Σιούτης

 ΣΤΑΘΗΣ ΣΙΟΥΤΗΣ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΛΙΜΝΗΣ ΠΑΜΒΩΤΙΔΑΣ 640x426Τα υδροπλάνα έχουν δοκιμαστεί εδώ και πολλές δεκαετίες σε πολλές ξένες χώρες και είναι αποδεδειγμένο πως μπορούν να αποτελέσουν για την χώρα μας μια αξιόπιστη εναλλακτική ως μια επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή.

 Ειδικότερα, τα υδροπλάνα με κύρια χαρακτηριστικά τους την ασφάλεια και την ευελιξία μεγιστοποιούν την πολυχρηστικότητά τους, καθώς δύνανται να εκτελέσουν διάφορα είδη πτήσεων όπως: · Τακτικές Επιβατικές πτήσεις, · Έκτακτες Επιβατικές (Charter) · Περιηγητικές (Sightseeing) · Φορτίου (Φάρμακα, Τρόφιμα, Τύπος, Δέματα, κλπ) · Νοσοκομειακές · Έρευνας και Διάσωσης.

 Είναι ένα ευέλικτο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσον και συνυπάρχει αρμονικά με πλοία, ιδιωτικά σκάφη, αλιευτικά κ.α.

 Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε πως η ύπαρξη πιστοποιημένου υδατοδρομίου στη Λίμνη Παμβώτιδα και κατ’ επέκταση η παρουσία υδροπλάνων σε αυτήν, προσθέτει υπεραξία σε ολόκληρο τον Δήμο μας καθώς και στην περιοχή του Περάματος. Μπορεί να υπάρξει σύνδεση τόσο με εγχώριους τουριστικούς προορισμούς αλλά και με εξωχώριους, όπως με την Κέρκυρα, την Πάτρα και τους Παξούς και ίσως αργότερα με την Αλβανία και την Ιταλία.

 Αρχικά σας παραθέτω ένα μικρό ιστορικό της υπόθεσης :

 1.    Στις 26.11.2019 οι εταιρείες Hellenic Seaplanes και Ελληνικά υδατοδρόμια καταθέτουν από κοινού την οικονομική τους προσφορά για την έκδοση της άδειας ίδρυσης του υδατοδρομίου στα Ιωάννινα.

 2.    Στις 12.02.2020 δημοσιεύεται ο νέος  Νόμος 4663 που ορίζει τις σχετικές με τις αδειοδοτήσεις για την ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων στην χώρα μας.

 3.    Στις 19.02.2020, συζητήθηκε και αποφασίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο η «Παροχή Υπηρεσίας Συμβούλου για την αδειοδότηση της ίδρυσης του υδατοδρομίου της λίμνης Παμβώτιδας Ιωαννίνων».

 4.    Στις 26.02.2020 ο Δήμαρχος έλαβε την απόφαση για την έγκριση διενέργειας της δαπάνης με απευθείας ανάθεση για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Λίμνης Ιωαννίνων.

 5.    Στις 08.04.2020, η Οικονομική Υπηρεσία προτείνει τη ματαίωση της διαδικασίας και τον, εκ νέου,  καθορισμό με την διαδικασία του Συνοπτικού Διαγωνισμού και με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, μόνο βάσει της τιμής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 86 του Ν. 4412/2016.

 6.    Στις 13-08-2020 υπογράφεται η Σύμβαση με τον ανάδοχο, με συμβατικό χρονοδιάγραμμα, έως την λήψη άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου, 13 μήνες.

 Σύμφωνα με τη σύμβαση η υπηρεσία διακρίνεται σε 3 φάσεις. Οι 2 πρώτες αφορούν τη συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων και την εκπόνηση των συμβατικών μελετών. Η 3η  φάση  αφορά την κατάθεση του τεχνικού φακέλου σε όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, τις τυχόν διορθώσεις που απαιτούνται και ολοκληρώνεται με την έγκριση του φακέλου και την έκδοση της Άδειας Ίδρυσης Υδατοδρομίου από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

 Σύμφωνα με το συμβατικό χρονοδιάγραμμα η λήξη της 2ης φάσης και εκκίνηση της 3ης πραγματοποιείται μετά από 7 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Δηλαδή, ο τεχνικός φάκελος για την αδειοδότηση ίδρυσης του υδατοδρομίου στη Λίμνη Παμβώτιδα έπρεπε να είχε κατατεθεί προς έλεγχο στις αρμόδιες υπηρεσίες στις 13-03-2021.

 Σήμερα, ένα μήνα μετά την παραπάνω ημερομηνία ΔΕΝ έχετε παραλάβει ούτε τη 2η φάση της μελέτης.

 Ερωτάσθε :

 1. Γιατί υπάρχει όλη αυτή η καθυστέρηση;

 2. Ποιό το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα μέχρι την λήψη της άδειας ίδρυσης του υδατοδρομίου Λίμνης Παμβώτιδας;