Ο Στάθης Σιούτης επί των θεμάτων τουρισμού και προβολής του Δήμου
Σήμερα, 26.02.2020 συνεδρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου.
Επί των θεμάτων τουρισμού και προβολής του Δήμου ο Στάθης Σιούτης έθεσε υπ’ όψιν του Δημοτικού Συμβουλίου, τις παρακάτω θέσεις της παράταξης:
«Διαβάζοντας την εισήγηση για την έγκριση των δράσεων της τουριστικής προβολής του Δήμου Ιωαννιτών για το έτος 2020, είναι έκδηλο ότι αυτή στηρίζεται σε ένα γενικό περίγραμμα δράσεων, χωρίς συγκεκριμένη στόχευση, αναφορικά με την τουριστική προβολή του δήμου μας.
Για μας, ωστόσο, το θέμα της τουριστικής προώθησης επιτάσσει την συνδιαμόρφωση ενός ειδικού ¨οδικού χάρτη¨ που στόχο θα έχει τη συνολική ανάπτυξη του δήμου μας.
Η ανάπτυξη μιας ισχυρής ταυτότητας που θα τονίζει τη μοναδικότητα του δήμου Ιωαννιτών, την ιστορική του διαδρομή ανά τους αιώνες και τις επιλογές πολλαπλών δράσεων και εμπειριών που προσφέρει στους επισκέπτες του, θα πρέπει να αποτελέσει τον πρώτο στόχο της τουριστικής προβολής της περιοχής μας. Η αύξηση των επισκεπτών ιδίως τους μήνες εκτός υψηλής τουριστικής περιόδου θα πρέπει να αποτελέσει έναν ακόμη βασικό πυλώνα, μαζί με την αύξηση των ημερήσιων επισκεπτών και την ενθάρρυνσή τους να δαπανήσουν περισσότερο χρόνο και χρήμα στην πόλη μας.
Για να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση της στρατηγικής χάραξης του τουριστικού μας προϊόντος αλλά και η ανάπτυξη ενός ισχυρού destination brand. Επίσης είναι απαραίτητες οι στοχευμένες επαφές με τις τουριστικές αγορές. Φυσικά και δεν θα πρέπει να παραμερίσουμε την επένδυση στο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Για το 2020 οι τουριστικοί στόχοι τους οποίους ο δήμος μας θα πρέπει να θέσει οφείλουν να είναι συγκεκριμένοι και εφικτοί.
Ενδεικτικά σημειώνουμε τους εξής :
- Την συμμετοχή μας σε συγκριμένες τουριστικές εκθέσεις και τις προσωπικές συναντήσεις με τουριστικούς πράκτορες που ειδικεύονται στον εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό στους τομείς της αναψυχής, των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, των συνεδρίων, του πολιτιστικού κ.αλ
- Συναντήσεις με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και τον Ε.Ο.Τ.
- Διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης Fam trips για συγκεκριμένους τουριστικούς πράκτορες όπου στις συναντήσεις αυτές θα πραγματοποιούνται B2B συναντήσεις με τους επιχειρηματίες του δήμου μας.
- Προετοιμασία και υλοποίηση Press Trips με δημοσιογράφους έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων, bloggers και ταξιδιωτικούς ανταποκριτές ώστε να συμπεριληφθούν τα Ιωάννινα στα εκτενή αφιερώματα που θα κάνουν.
- Υλοποίηση επαφών με ελληνικές και ξένες αεροπορικές με σκοπό την επίτευξη συμφωνιών, ώστε να ενταχθεί το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων στο πτητικό τους έργο. Επίσης προτείνουμε την μη συμμετοχή μας σε κάποιες αχρείαστες εκθέσεις και με τα χρήματα που θα εξοικονομήσουμε να προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό για την επιδότηση αεροπορικών θέσεων για νέους προορισμούς στόχους του δήμου μας, από και προς το αεροδρόμιο Ιωαννίνων.Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουμε άμεσα και αποτελεσματικά να προσελκύσουμε επισκέπτες από πολλές χώρες.
- Εκτενείς και συνεχόμενες επαφές προώθησης, προβολής και συνεργασιών με τα Γενικά Προξενεία και τις Πρεσβείες, τα Επιμελητήρια, τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδος και εξωτερικού καθώς και τα μεγάλα ιατρικά κέντρα της χώρας μας.
- Διεκδικήσεις διεθνών συνεδρίων σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και την συμμετοχή μας στις μεγαλύτερες συνεδριακές εκθέσεις της Βαρκελώνης και της Φρανκφούρτης.
- Την σύσταση επιτροπής διεκδίκησης μεγάλων αθλητικών & πολιτιστικών εκδηλώσεων και την δημιουργία Film Office για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών.
- Την δημιουργία ενός ημερολογίου εκδηλώσεων μέσω ιστοσελίδας (online yearly events calendar) για την προώθηση των εκδηλώσεων της πόλης με παράλληλη σύνδεσή του με τα συστήματα κρατήσεων των ξενοδοχείων.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω πως το στρατηγικό σας σχέδιο και κατ’ επέκταση η χρηματοδότησή του, είναι αναγκαίο να είναι συγκεκριμένο και να εστιάζει στις πραγματικές ανάγκες προσέλκυσης των αγορών στόχων και επισκεπτών στην περιοχή μας, μετά από διαβούλευση με ειδικούς συμβούλους και φορείς του τουρισμού.
Η εισήγηση λοιπόν των δράσεων για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι απαραίτητη να είναι στοχευμένη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και στις ανάγκες και να μην αποτελεί μια σφαιρική προσέγγιση.
Για να επιτευχθούν αυτά, προϋπόθεση για τη διαμόρφωση μιας εμπεριστατωμένης πρότασης είναι σαφώς η έρευνα. Μια έρευνα που θα δίνει στοιχεία για το προφίλ, την ηλικία, την εθνικότητα, τις τάσεις, την επαναληψιμότητα, τη μέση διάρκεια παραμονών καθώς και τις εισπράξεις ανά επισκέπτη στην περιοχή μας.
Επίσης το ανθρώπινο δυναμικό που θα ασχοληθεί με το συντονισμό αυτών των δράσεων σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και τους επαγγελματίες του τουρισμού, είναι ανάγκη να είναι καταρτισμένο.
Εν κατακλείδι, ο σχεδιασμός της τουριστικής ανάπτυξης πρέπει να λαμβάνει υπόψη όλα τα στοιχεία και της παραμέτρους που προσδιορίζουν το τουριστικό σύστημα όπως είναι: Οι αγορές ζήτησης νέων τουριστικών υπηρεσιών, τα τμήματα πελατείας, την τουριστική υποδομή, τις επιχειρηματικές δραστηριότητες, τους φυσικούς και ιστορικούς πόρους, τα αξιοθέατα κ.άλ.
Οι υπεύθυνοι χάραξης του στρατηγικού σχεδιασμού θα πρέπει εξ αρχής να γνωρίζουν ποια είναι η υφιστάμενη τουριστική δραστηριότητα και μετά να διερευνήσουν και να προτείνουν προγραμματικές δράσεις για τον τουρισμό στον δήμο μας.
Για αυτόν τον λόγο εμείς προτείνουμε :
- Την δημιουργία «Οργανισμού Προβολής & Προώθησης Τουρισμού», στα πρότυπα του οργανισμού προώθησης της Χαλκιδικής.
Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο τρείς τέτοιοι οργανισμοί στην Ρόδο, στην Δυτική Μακεδονία και στην Χαλκιδική.
Ο Οργανισμός θα είναι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και θα συνεισφέρουν χρήματα οι Περιφέρειες, οι Δήμοι, τα Επιμελητήρια, οι Ενώσεις ξενοδόχων, οι Ομοσπονδίες ενοικιαζόμενων δωματίων, τα Σωματεία Εστίασης κ.αλ.
Για να επιτευχθεί, όμως, αυτός ο στόχος θα πρέπει να τροποποιηθεί ο «Καλλικράτης» για να δοθεί η δυνατότητα στους δήμους ή στις Περιφέρειες δημιουργίας ενός τέτοιου οργανισμού.
- Να επανασυσταθεί η άτυπη τουριστική επιτροπή στην οποία συμμετείχαν η Περιφέρεια Ηπείρου, ο Δήμος Ιωαννιτών, το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, η Μητρόπολη Ιωαννίνων και η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων.
Οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι το παραγόμενο έργο αυτής της επιτροπής είχε θετικά αποτελέσματα και
- Τέλος, εάν δεν σας ικανοποιούν οι παραπάνω προτάσεις (που είναι και οι βέλτιστες) προτείνουμε να προκηρύξετε άμεσα έναν διεθνή διαγωνισμό για την προσέλκυση εταιριών, ειδικών σε θέματα στρατηγικού marketing και επικοινωνίας.
Σας ευχαριστώ»