gine melos youtube live

 

Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου της 29ης Οκτωβρίου 2020

ΘΕΜΑΤΑ: Δράσεις τουριστικής προβολής και διαφημιστικής προώθησης

της πόλης Ιωαννίνων.

Οι απόψεις της παράταξής μας

 

 Εισηγητής: Στάθης Σιούτης

23.7.201 sioutisΗ εμφάνιση και εξάπλωση του κορονοϊού προκάλεσε μια πρωτόγνωρη κρίση δημόσιας υγείας διεθνώς, ενώ η παγκόσμια οικονομία έχει εισέλθει σε πρωτοφανή ύφεση.

Ο τουρισμός είναι από τους πρώτους τομείς που επλήγησαν με μεγάλη ταχύτητα και ένταση και θα εξακολουθήσει να δοκιμάζεται σκληρά.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διάρκεια και το βάθος της τουριστικής κάμψης, είναι στην παρούσα φάση, αδύνατον να εκτιμηθούν.

Συνοπτικά:

Το βασικότερο ερώτημα είναι το πότε θα αντιμετωπιστεί η πανδημία από υγειονομική άποψη (θεραπεία και εμβόλιο) σε επαρκή βαθμό, ώστε οι πολίτες ανά τον κόσμο να αισθανθούν ξανά ασφαλείς να ταξιδέψουν καθώς και ποιο θα είναι το διαθέσιμο εισόδημά τους.

Μελλοντικά κρίσιμο ρόλο θα έχουν η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών και η αποκατάσταση των αεροπορικών συνδέσεων, τόσο στον εισερχόμενο όσο και στον εξερχόμενο τουρισμό, από τις χώρες – στόχους μας.

Η διάρκεια της παρούσας κρίσης είναι αδύνατον να προσδιοριστεί με ακρίβεια, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της.

Στα θετικά στοιχεία για την ανάκαμψη από την κρίση, περιλαμβάνεται η διατήρηση της επιθυμίας των πολιτών να ταξιδέψουν, όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Σε κάθε περίπτωση όμως, οι απώλειες των τουριστικών εσόδων το 2020 θα είναι τεράστιες, δεδομένου ότι η χρονιά έχει ήδη χαθεί.

Προϋπόθεση βέβαια για όλα τα παραπάνω, εκτός από την υγειονομική διάσταση, είναι να μην έχει πληγεί ο παραγωγικός ιστός της τουριστικής δραστηριότητας της χώρας από την παράταση της πανδημίας.

Για αυτό τον λόγο, η διατήρηση των επιχειρήσεων και της εργασίας θα  πρέπει να αποτελεί κύριο μέλημα μας.Επομένως, οφείλουμε να στηρίξουμε περαιτέρω τις τουριστικές επιχειρήσεις του δήμου μας.

Όπως ήδη γνωρίζετε, διανύουμε μία περίοδο στην οποία η συντριπτική πλειοψηφία των ξενοδοχειακών μονάδων και των καφέ-μπαρ εστιατορίων του δήμου μας αδυνατούν να ανταπεξέλθουν ακόμα και στα λειτουργικά τους έξοδα .

Με την επισκεψιμότητα και τα έσοδα να έχουν κατακρημνιστεί και τα σημάδια ανάκαμψης να μην διαφαίνονται στον ορίζοντα, έχει ήδη ζητηθεί και σε προηγούμενη σύσκεψη στην Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου:

  • Την Μείωση του τιμολογίου ύδρευσης και αποχέτευσης για τους πληττόμενους ΚΑΔ

Η β΄ δέσμη μέτρων που εξαγγείλατε, κινείται προς την σωστή κατεύθυνση, αλλά θα πρέπει να παρθούν και άλλα μέτρα, όπως σας το έχουμε επισημάνει ήδη πολλές φορές.

Αναφορικά με το Θέμα με α)α 11 με τίτλο: Έγκριση για «Δράσεις τουριστικής προβολής, προώθησης και παρουσίασης του προορισμού «Ιωάννινα», στο πλαίσιο της «Διπλωματίας Πόλεων» του Τμήματος Τουρισμού, θα θέλαμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

1)   Δεν μας έχετε καταθέσει ακόμη την αναλυτική τουριστική στρατηγική που θα ακολουθήσετε, καθώς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του.

2)   Αναφέρετε ότι οι συγκεκριμένες ενέργειες θα λάβουν χώρα στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, κάτι που τώρα είναι ανέφικτο λόγω της έξαρσης της πανδημίας και την απαγόρευση πραγματοποίησης τέτοιων συναντήσεων.

Γι αυτόν το λόγο εισηγούμαστε την ακύρωση της δράσης με τίτλο: «Δαπάνες τουριστικής προβολής, προώθησης και παρουσίασης του προορισμού «Ιωάννινα», στο πλαίσιο της «Διπλωματίας πόλεων» (Τμήμα τουρισμού) που είναι εγγεγραμμένη στον προϋπολογισμό του Δήμου Ιωαννιτών για το έτος 2020 με ποσό 15.000,00€ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24%, μέχρι οι επιδημιολογικές συνθήκες ομαλοποιηθούν.

Για το Θέμα με α)α 12 με τίτλο: «Έγκριση για διαφημιστική προώθηση και τουριστική προβολή της πόλης Ιωαννίνων σε μέσο Επικοινωνίας (έντυπο & ψηφιακό)», στο πλαίσιο της «Διαφημιστικής προώθησης και προβολής του τουριστικού προϊόντος της πόλης των Ιωαννίνων σε Μέσα Επικοινωνίας (Μ.Μ.Ε.)» παρατηρούμε τα ακόλουθα:

1)   Δεν γνωρίζουμε σε ποιό ή ποιά μέσα θα διοχετευθούν αυτά τα χρήματα και με τι στόχευση.

2)   Δεν γνωρίζουμε εάν υπήρξε κάποια δημόσια πρόσκληση και τους όρους για να συμμετάσχουν και άλλα μέσα.

3)   Δεν γνωρίζουμε ποιό θα είναι το έργο που θα παραχθεί.

Θεωρούμε ότι λόγω των ειδικών συνθηκών και της αβεβαιότητας που επικρατεί στο νομό, τέτοιες δράσεις είναι επί του παρόντος είναι μη ρεαλιστικές, δεδομένου ότι και η κατάσταση που επικρατεί πανελλαδικά είναι ρευστή. Επομένως, θέση μας είναι  πως οι ενέργειες αυτές θα πρέπει να επαναπρογραμματιστούν και φυσικά το ποσό που έχει δεσμευτεί να διοχετευθεί μετά την λήξη του τοπικού lockdown και την εξομάλυνση της κατάστασης σε ολόκληρη την χώρα.

Για τους παραπάνω λόγους, καταψηφίζουμε την συγκεκριμένη εισήγηση.

Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου της 29ης Οκτωβρίου 2020

ΘΕΜΑ: Μέτρα στήριξης επιχειρήσεων που πλήττονται από την εξάπλωση της

πανδημίας Covid-19 Β’ δέσμη μέτρων.

  Οι απόψεις της παράταξής μας

 

Εισηγητής: Βασίλης Κοσμάς

20.9.30 kosmasΚυρίες και Κύριοι,

Αναμέναμε μεγάλο χρονικό διάστημα τη 2η δέσμη μέτρων για την ανακούφιση της επιχειρηματικότητας, από τον COVID-19 και πιστεύαμε ότι θα είναι ουσιαστικότερη από αυτή της 1ης δέσμης μέτρων που αποτελούσε απλά μία αντιγραφή των Πράξεων Νομοθετικού Περεχομένου του Απριλίου.

Έχοντας υπ΄όψιν τα παρακάτω:

1.   Κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής και κατά τη συζήτηση του Ισολογισμού – Απολογισμού 2019, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών ανέφερε ότι στα ανταποδοτικά τέλη υπάρχει πλεόνασμα της τάξης των 7.000.000€.

2.   Σε δημοσίευμα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ και με στοιχεία που αντλήθηκαν από την πλατφόρμα της ΚΕΔΕ, σχετικά με τις δηλώσεις διόρθωσης των τετραγωνικών μέτρων ακινήτων, εμφανίζεται ότι στον Δήμο Ιωαννιτών υπάρχει αύξηση των τετραγωνικών κατά 32%, τουλάχιστον. Δηλαδή, δηλώθηκαν παραπάνω 430.000 τετραγωνικά μέτρα περίπου, εκ των οποίων θα προκύψει παραπάνω έσοδο της τάξης του 1.000.000€ τουλάχιστον.

Καλούμε τη δημοτική αρχή να προχωρήσει άμεσα στην καταχώρηση των 40.000 περίπου εκκρεμουσών δηλώσεων διόρθωσης τετραγωνικών μέτρων ακινήτων, προκειμένου να επικαιροποιηθούν εμπρόθεσμα τα στοιχεία του μηχανογραφικού συστήματος της ΔΕΗ και προτείνουμε τα προαναφερόμενα ποσά (7εκατ.€ και 1εκατ.€), να διατεθούν σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο:

Α) για πρόσθετη δέσμη (3η δέσμη) μέτρων ανακούφισης των επιχειρήσεων αλλά και των νοικοκυριών του Δήμου και

Β) για τη μείωση των ανταποδοτικών τελών σε όλον τον Δήμο, με αναλογικό τρόπο, ώστε να προκύψει σύγκλιση χρεώσεων μεταξύ των δημοτικών ενοτήτων, όπως προβλέπεται και από το νόμο «Καλλικράτης» από το 2011. ‘Αλλωστε, για την πολιτική αυτή, είχε δεσμευτεί, από το Νοέμβριο 2019, και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, κος Βάββας.

Είναι προφανές και αντιληπτό σε όλους ότι το προϋπολογιζόμενο ποσό των 700.000€, για τη στήριξη των επιχειρήσεων που συζητάμε σήμερα, πόρρω απέχει από το να λογίζεται ως ύστατη οικονομική δυνατότητα του Δήμου.

Η θετική ψήφος είναι δεδομένη, οι διεκδικήσεις, όμως, για περαιτέρω ελαφρυντικά μέτρα, λόγω των ταμειακών δυνατοτήτων του Δήμου, θα παραμείνουν ενεργές.

Εισηγητής: Σπύρος Γκίζας

Sp Gkizas smΣτις 23.10.2020, σε σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ, φιλοξενούνται δηλώσεις του Αντιδημάρχου Αριστείδη Παππά, σχετικά με τα έργα που πρόκειται να εκτελεστούν με ευθύνη του εργοταξίου του Δήμου.

Στις δηλώσεις αυτές αναφέρεται ότι: «Από το εργοτάξιο έχει καταρτιστεί πλήρης κατάλογος των προβλημάτων που υπάρχουν και έχουν ιεραρχηθεί προτεραιότητες. Πεζοδρόμια, πλακόστρωτα, παιδικές χαρές, κοινόχρηστοι χώροι είναι μεταξύ των πρώτων όπου γίνονται παρεμβάσεις. Ανάλογη ιεράρχηση έχει γίνει και στον τομέα του πρασίνου»

Για να μην θεωρηθούν και αυτές οι δηλώσεις ως επικοινωνιακές φωτοβολίδες, στις οποίες αρέσκονται και επιδίδονται κατά καιρούς τα στελέχη της δημοτικής αρχής, σας παρακαλούμε μέχρι το πέρας της σημερινής συνεδρίασης να χορηγήσετε στις δημοτικές παρατάξεις, τα παρακάτω στοιχεία, τα οποία όπως προκύπτει από τις προαναφερόμενες δηλώσεις έχουν ήδη καταγραφεί και ταξινομηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου και ως εκ τούτου είναι διαθέσιμα άμεσα:

1.  Αναλυτική κατάσταση των προβλημάτων με την προτεραιότητά τους, στους τομείς που αναφέρονται στο δημοσίευμα (καθημερινότητα και πράσινο).

2.  Τα κριτήρια που έχει θέση η δημοτική αρχή ώστε να γίνει η ιεράρχησή τους.

3.  Αναλυτικό χρονοδιάγραμμα (εάν υπάρχει), στο οποίο να παρουσιάζεται η προβλεπόμενη εκκίνηση των εργασιών και η αναμενόμενη παράδοση του κάθε έργου σε πλήρη και κανονική λειτουργία.